Aib Di Muka Ku

Meh aku nak citer sat tentang aib diri sendiri. Erkk? Yer yer...korang tak silap baca. Nak citer pasal aib dimuka aku setompok tue. Hehehe. Camne aib tu boleh terjadi yer? Utk pengetahuan semua, ishh tak bestnya nak panggil benda alah tu aib. Ape nk sebut ek? Erm....brown spot la yer. BS as singkatannya.

Dulu pipi aku tu takde pon BS tu. Siryes taw. Dulu suci murni halus mulus itu pipi. Stakat jerawat pasir tu kire normal la kan? Apetah lagi diwaktu mude remaje. Padahal dah tuwe gini pon byk je lg jerawat pasir. Hahaha. Ape motip ntah nk kate mude remaje dulu =P

So alkisahnya, aku start bwk motor g skolah masa form 4. Ada 1 pagi yang indah tu, cam ade menatang sengat aku kot kat pipi. Dekat-dekat dgn BS tuelah. Taktolah menatang ape sbb tgh bawak motor time tu. Takkan tetibe nak belek muka kt cermin sisi pulak kan? Haha. So rase sakit2 cam kena sengat gitu ajelah. Adelah cam bintat sikit. Small matter jelah kan? Tak hiraukan pon.

Tapi itulah...entah bila masanya timbul BS tu, aku pon tak pasti. Tp lepas kejadian tuelah dia muncul setepek kat pipi tu. Dah macam-mcam produk aku cuba kunun blh hilangkan BS, menyamaratakan rona kulit la bagai. Hasilnya mengecewakan. Lama-lama aku dah tak amek kisah dah ke dia. Gasak ah situ asal tak bawak mudharat ke aku. Cuma iyelahh....cacat sket la muke. Seb baek ade orang masih sudi nak kawen orang yang dah tak lawo neh ^_^

Ehh..adik aku Lisa lagi la ade tanda lahir merah gitu panjang kt muka dia. Sgt obvious okeh! Selalu je orang tanya aku kalo jalan dgn dia dulu kemana2 pasal tanda lahir dia tu. Terjatuh ker? Aper ker? Macam-macam pertanyaan. Sbnrnya sbb dah selalu sgt mandang muka dia gaya gitu, so aku rasa macam tak ada kekurangan ape pon adik aku tu. Tanda tu macam dah lutsinar. Tak nampak pon dimata aku. Tu kdg cam pelik kalo jln berdua dgn dia pasal orang pandang-pandang neh? Aku lawo sangat per? Hahahahah. Biasalah perasan diri lawo aje dulu-dulu. Skrg idok lg ler kohhkoffff =P

Kawen dah adik aku akhir 2009 pas aku kawen dulu. Anak dia Abu Bakar tu comel gilak. Gewammm! Takpelah ade kekurangan pon, kalo Allah kata ada jodohnya, adalah.....no worries ^_^



Popular Posts