My Bonus & Increment News

Erppp...alhamdulillah. Kenyam makan free lepas staf meeting ^_^

So update tadi ada good news & bad news. Good news la bagi dulu ek? Hehehe. Bonus ADA. Itu paling penting sekali kena highlite yerp =P At least 2 months lah. Dah cukop baek dah tu bagi aku. Kalo ada lebih-lebih tu, memang betol-betol bonus la. Sebab ape aku tulis gitu?

Sebabnya COO highlite la dept. aku tak achieve target last year. Memang dah sedia maklom pong. Nie dah masok bad news la senang cakap yer. Sedih taw bila dia ckp dept.aku aje yang tak achieve target. Yang lain semuanya achieve eventhough slightly aje. Memang down gila masa dengar COO cakap macam tu tadi. Terus rasa nak sorok muka bawah meja T_T

Susah la sebab dept.aku punya performance bergantung pada global market. Kalo ada economic downturn or crisis, memang akan effect sangat kat kitorang. So itulah yang terjadi for last year. And it might be happening again for this year. Memang rough time la senang cakap utk dept.aku skrg neh. Hurmm...

Dept. lain memang la takde effect ape. Macam Finance, dia cuma uruskan duit. Cam HR, ade ke keje nak dapatkan revenue? Cam Legal, celah mana nak bawak duit masok? So for dept.yang bekerja utk mendapatkan profit utk company, memang tertekan la kan? Rasa macam tak adil aje sebab bonus pon diberi based on dept.performance. Tak achieve target aje, habis effect kat semua staf dept. yang berbelas orang nie jer. Sedih disitu =S

Last year bonus utk aku 2.75months. Itu sebab 2010 achieve target. Kali nie tak harap lah dah pasal COO dah mention macam tu. So kami kat dept.nie menjangkakan memang 2months ajelah senang ckp. Kalo point brapa-brapa tu ikot naseb masing-masing lah. Dengar ceritanya highest bonus dept. lain dpt 4.5months. Bestnya diorang kan? Lagi masyuuuuuukkkk...hukhukkk

Habi....aku dapat rasakan dia akan dapat 3months+. Dept.dia okay. So rasanya dia termasok dlm kategori 60% yang good lah. Aku yang 40% average. Wuwuwuw. Nak ngecek duit dia bolehhh? =P

Increment pulak biasa-biasa aje kot. Dalam serat dua gitu. Syukur ajelah.....cannot ask for more =)

Duit dijangka credited to staffs account this Saturday. Tunggguuuuuuu.......




Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat