Jelajah Penang & Langkawi 2012 (Part 3)

Kak Ya suggest soh amek kepala ikan neh. Tapi aku declined pasal ngeri tengok gigi tajam-tajam tu =P Lagi pun kitorang tapau aje kat sini. Masih kenyang breakfast berat kat Gurun lepas keluar rumah ^_^
Hoyeahhh!!! Nasi kandar paling femes kot kat Penang. Tapi bagi aku rasanya biasa-biasa saje. Takdelah rasa special sangat. Lebih kurang nasi kandar kat Hassan Cafe, Cyberjaya nie aje =P Ker lagi sedap yg kat sini? Huhuhu
Tepi lorong kat area Pasar Chowrasta aje neh. Terbaek la chendol dia....
Tengok la tu Kak Ya sungguh menikmatinya. Tak sempat nak kocak dulu. HAHAHA. Beli 2 kongsi ramai-ramai aje.
Ok. Buah berangan yang ini memang isinya lebih manis & lemak. Tapi mahal sket la. Beli 300gram suda. Yang biasa punya beli 500gram. Makan sampai nak terbegik pasal kurang air. Harharharrr
1 plastik RM5. Campur-campur. Beli utk opismate aje yang ini. Kedai nie pon dekat lorong tu aje. Nasir Jeruk nama kedainya
Belacan yang mak kirim kat aku ritu. Read: Belacan Madu Pulau Mutiara. Belacan nie mak kata harum baunya. Errkk? Aku rasa bau belacan ajelah. Harum tang mananya? Hakhakkk. Sampai 10pcs kot beli. Stok setahun punyer pasal takto bile nak sampai sini lagi


Lepas ke Chowrasta & tapau Nasi Kandar, takto dah nak pegi mane. So habi drive ajelah sampai jumpa tempat ni. Tak payah susah-susah nak pergi US utk ke Pantai Miami ^_^

Aku rasa sepatutnya yang dukung Naurah tu adalah aku. Bukan Anje T__T

The Miami Beach

Naurah's favourite. She only had this & full already. Ape kecik benor perot ko Naurah? Tak geng ibu lansom!
Nak jugak pekena Laksa Penang. Sedappp! Deme belasah nasi kandar, aku balun yang ini =) Kenyam. Alhamdulillah.


bersambung.....tak habis lagi neh cerita kat Penang....adehhhh.....

Popular Posts