Kucen, Come To Mama

Al fenin...al fenin...wuwuwuw...kuatkan semangat ajelah skrg nie. Kerja tetap kena buat. Kalo diikotkan sangat, satu hapah tak jalan hokeh! Len kali kena menom jus peria sebelom tido. Bukan sebelum breakfast. Noted. =.=
Gambare Sharena!!!!!

Akhirnya...akhirnya....after almost 7 years department PMD dibuka. 2 orang staf kami telah naik pangkat. Yeayyy!! Ehh..bukan aku pon. Tapi bergembira utk orang lain tak salah kan? ^_^ Rezeki tu datangnya dari Allah jua. Congrats to my dear collegues Kak Niza & Siti Z. You guys deserved it!

Err..malam nie dah kena packed things for our short holiday at Penang & Langkawi this weekend. Thanks to Intan Hezliyana sebab bagi contact utk sewa kereta kat Langkawi. Dah bayar deposit pon tadi =)

Hari nie aku memberanikan diri bersuara tentang 1 perkara yang tidak diduga. Maybe memang sudah tiba masanya. Entahlah. Cuma taknak berharap sangatlah. Ada rezeki aku dari Allah, adalah. Kalo takde, hurmm....sedih tu of course la ada kot. No changes yang diharapkan. Tapi redha ajelah atas ketentuan Dia. Pasti ada hikmahnya. Kalo berita gembira utk aku, akan diceritakan in detail kat sini. Kalo berita sedih, aku cakap jelah nanti takde rezeki. Tentang apa, malas nak bagitawu kot. Hahahaha =P Sekali sekala jadi poyo takpe kan?

Terbaru, aku dalam proses nak beli kucing. Beli? Yep. Akhirnya aku sanggup nak beli kucen. Kucennya berusia 4 bulan, warna putih, ekor kembang, jantan & comel. Ala...tengok dari gambo aje. Harap memang comel la. Cari kat mudah.com.my. Susah sangat nak dapat kucen lawo yang free. Lepas habi bagi green lite utk bela kucen, aku pon rasa lebih teruja mencarinya. In fact habi yg bg idea soh masok website mudah tu. Hehehe.

So sms ngn tuan punya. Bagi bajet aku bape. And nampak macam dia nak jual dgn bajet aku tu. Hehe. Tetibe rase cam x pecaye je nak bela kucen lagi. Dah lama sangat rasanya tak membela. Sebenarnya aku geram sgt bile nampak kucen kembang-kembang kat taman rumah aku tu. Jeles. Nak gomol-gomol tp kucen cantek selalunya kerek. Tak friendly dengan orang dia tak biasa. So dapat tengok dari kejauhan ajelah. Sedih T__T

Mampuih kena gelak dgn adik beradik nie kalo deme tawu aku beli kucen neh. Hukhukk. Rahsiakan aje kot.  Isnin nie pas balik holiday baru amek kt rumah owner. Naseb kat area Nilai aje. Habi dah tergelak-gelak tadi bila aku bagitawu pasal beli kucen neh. Teros kata perbelanjaan kucen semua aku kena tanggung. Huh! Bela kucen baik-baik Allah murahkan rezeki lagi nanti. Taknak? =D

Kunun alasan nak bela kucen sebab Naurah suka. Ini pahal aku yang excited lebih pulak? Kohhkofff





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat