Period Delayed & Gigi Kuning

Ehh...rupanya aku tak period lagi. Dah delayed for 5 days hokeh. Tak mengisah pulak aku tentang period kali nie. Macam banyak benau benda lain yang aku fikir. Aktiviti pon sokmo padat. Takde masa nak risau kot. Hehehe. Takde apa nak risau pon. 1% aje chances nak preggy ade. Kalo preggy pon malas pk banyak. Layanzzzz HAHAHA. Aku bajet nak tukar tarikh nie. Dah lama period datang pd waktu yang tetap. So dalam setahun akan ada perubahan tarikh lebih kurang 2 kali. So for this year maybe ini pertukaran yang pertama. We'll see ^_^

Bulan 5 aktiviti keluarga kecil nie masih lagi padat. Ada masa ke misi May berjalan dengan lancar? Tiba-tiba tarikh period dah lari. Bermakna kalau nak ikot petua how to get a baby boy, kiraan sudah lari. Memang kena buat kiraan balik semula neh. Gambare Sharena!!!! ^_0

Nie nak cerita pasal Naurah. Dia sejak aku amek pakej kartun, manjang request nk tengok kartun aje. Sampai aku ngan habi kena layan sekali. Tapi mana tahan beb tiap malam layan kartun. Mengantuk aku tengok. So cepat je ajak naik bilik & tido. Boring aje T_T Buat ape lar beli pakej mahal-mahal pastu tiap malam tengok kartun. Kunun ada channel HD bagai. Tapi 1 pon tak dapat nak tengok. Haihhh.....

Fikir punya fikir, akhirnya aku rasa nak belikan Naurah tab. Donlod kartun best-best dalam tu, kami layan astro, dia layan tab. Ok kot gitu. Pastu donlod la video2 pembelajaran utk dia. Takmo ajor dia main game. HUHUHU. Rasanya kite lar ibu bapa yang boleh tentukan apa yang patut diperkenalkan kpd anak melalui teknologi. Kann? Kalo ajor main game, mmg itulah yang dia ralit nnti. Sape ajor Naurah main game kat situ nanti memang aku smack down! GRRRR....

Macam tengok kartun nie pon aku ngn habi gak yg salah ajor dia tengok. Padahal masa xde kartun channel dulu, Naurah takde hal pon tengok cerita orang dewasa neh. Tapi terlajak perahu boleh diundur, terlajak ngajor mmg buruk padahnya pd kami skrg T_T

So memula tertarik la tgk tab 7" made in china kot kat groupon RM299. Bile cerita kat habi, tetibe dia kata try tanya opismate dia tab 10" made in china gak nak let go ke tak. Sebabnya anak member tu skrg ralit main ps3 ker hape ntah tu. So tab da tak layan. Semalam habi kata member tu nak jual RM250 aje. WAKAKAKA. Giler murah. Harga kawan-kawan ^_^ So rembat ajelah. Janji nak bagi rini, so hrp member tu tak luper bawak. Balik Johor sok aku donlod lah video berfaedah utk Naurah. Video ngaji ker bagai yer nak? Hehehe...(update: member luper bawak T______T)

Bajet comel ke apo? Wkwkwkwkw. Twitter punye pasal lar ni ^_0

And thanks to Fashya sbb share video Elmo yang insyaAllah dpt menggemorkan anak kite gosok gigi. Siryes aku nak donlod video tu dulu balik kampong nnti. Naurah tu susah benor nak gosok gigi. Aku pulak tak rajin nak paksa-paksa dia. Time ingat gosok ajelah gigi dia yang dh start menguning tu dgn kain. Thats all. Harap video tu nanti berjaya menawan hati Naurah utk suka gosok gigi macam Husna ^_0

Sori lar Naurah. Gigi ko kuning jadi kurang comel hokehh!!! Kehkehhh

mode: happy sbb nak balik kampong. so rajin taip entry. weeeeee ^_^





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat