Weekend Yang Letih

Weekend yang baru saja berakhir semalam serasakan seperti tidak bercuti saje. Penat & letih sebab outing on both days. Kali nie sebab mau entertain Kak Ya. Yerp. Dia datang KL sebab ada meeting lah. Ape lagi kan? So alang kepalang meeting hari nie, dia datang Sabtu pagi ke rumah aku. Rehat kejap, zaasss pergi Alamanda. Shopping mopping & zasss balik ke BBST semula.

Sampai BBST pergi kedai emas yang aku beli rantai bagai ritu. Kak Ya telah membelanjakan duit hampir RM10k disana o__O Siryes tak tipu koram pon. Dia beli hadiah birthday mak bulan depan 1 set barang kemas. Ada rantai, pendant, bracelet & cincin. Pastu dia hadiahkan diri dia buat pertama kalinya pd usia 34 tahun nie bracelet bola-bola api. Hehehe. Kire aku ok lagilah pasal nak masok 30 tahun dah beli emas utk diri sendiri. Kehkehh =P

Itu menunjukkan kami adik beradik memang tak bape into sgt dgn barang kemas neh. Buat ada-ada pon cukuplah. Tp bile fikir sesak-sesak nanti ada jugak kegunaan emas neh, so beli ajelah time ade duit. Its part of an investment jugaklah. Tak pandai lansong nak rasa riak pakai barang kemas lawo-lawo neh. Kalo nak rasa bangga gitu, dah lama aku beli sejak start keje dulu. So bile exec sebelah aku nie kate aku tak boleh pakai sbnrnya cincin bunga kat jari nie sbb nnti aku riak. Aku like whattt??? How can you think like that? Tak terlintas sikit pon kat hati & fikiran aku nak berperasaan macam tu. Tak baik taw buruk sangka kat orang.

Ate bak kata Na, kalau dah namanya perempuan, mestilah tertarik dengan benda yang cantik-cantik kan? So mmg itulah sebenarnya yang mendorong aku utk pakai cincin kat tangan ni. Takde niat nak pakai utk menunjukkan aku kaya whatsoever. Bracelet tu pakai sbb hadiah dr habi masa nikah dulu. Simple aje. Cincin nie aje yang gedabak sikit & mudah orang notice. Aku happy kalau orang kata aku pandai pilih design cincin yang lawo. Tapi tak suka kalo orang ckp aku byk duit beli emas. So sbb aku tawu niat aku mcm mane, aku abaikan ajelah kata-kata exec kat sebelah tu. Malas nak layan. Huhh!

Since Kak Ya dah belikan emak macam -macam, kesian pulak rasa kat Abah. So aku ckp ngan Kak Ya, nnti ajak Abah pergi shopping baju bajan, seluar kasot whatsoever balik kampong nanti. Payoh sket bab lelaki neh. Tak reti nak bagi hadiah apa utk buat surprise. Kalo utk emak mmg senang aje kite sendiri pon ppn ye dopp? Tawu ape yang org ppn suka.

Tak sabarnya nak tengok reaksi mak bile K.Ya bagi hadiah tu nanti ^_^

Semalam pulak sebelum hntr Kak Ya ke Corus Hotel, sempat makan mee udang Mak Jah yang femes tu kat Wangsa Maju. Jumpe dengan Abg Eddy sekali yang baru aje balik dari Korea setelah 2 minggu disana. Kak Ya kirim beli Samsung Tab 7.0 kat sane. Murah sikit kot sbb beli kat negara pengeluar. Pastu Abg Eddy beli banyak brooch lawo-lawo. Rambang mata nak pilih. Hehu. Ohh, mee udang Mak Jah tu pd aku biasa aje. Takdelah special sgt. Kecuali kalo order mee udang special, udang dia besar-besar, jenuh nak perabih. In term of the taste, siryes rasa ok-ok saje. Or adakah lately aku sudah semakin memilih rasa makanan? Manjang semua so-so aje rase makanan =P

Mee Udang Special RM12.00

Nasi putih + telur mata (kuning kena cair-cair sket). Feberet Naurah.

Pas makan, jalan kaki je ke Wangsa Walk kat sebelah tu. Kak Ya nak activate iPhone 4s dia. Kaler putih mmg kegemaran aku. Now kegemaran Kak Ya juga selain kaler pink utk casingnya. Hebat ah Kak Ya skrg dh ada tab, ada iPhone, ade bracelet emas seketoi. Siapakah pengaruh besar pd perubahan diri Kak Ya? Koram rase sape? HEHEHEH ^_0

Pas said goodbye to Abg Eddy & family, kami hntr K.Ya ke hotel. Tumpang solat bagai. Ok. Naurah siap mandi dalam bath tub yang dipanggilnya kolam. Layankan ajelah. Lepas Asar g merewang kejap kat Suria KLCC. Pegi beli sushi kegemaran K.Ya, beli stoberi kegemaran aku, beli popcorn Garret yang mahal tp manis tp sedap tu jugak. Makan kat food court pastu balik hotel & said goodbye to K.Ya pulak. Sampai rumah BBST 7.30pm, terus masok dapor nak masak ayam masak merah & rebus nasi impit. Hari nie ada potluck kat opis. Siryes letih. Tapi puas =D

Manjang lepak balkoni. Padahal panas aje kt luor tu

Alang-alang dah basoh berak, dia nak mandi lah pulokkk. Layanzzzz....


Habi lagi power. Dah letih memasak sama-sama, dia sapu rumah lagi atas bawah. Aku lepas masak, mandi, dah tergolek dok dgn Naurah atas katil =.="






Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat