Kisah Hari MC

Asyik cerita pasal holiday aje. Muak dah aku. So n3 yg ini aku nak cerita psl aku mc Selasa lepas. Bahana sakit tengkok tuelah apelagas kan? Memule mintak tolong habi hantarkan ke klinik. Tp dia ada meeting pulak kat Shah Alam. Sedih. Tp kenalah jd isteri yang memahami kan? So akur jelah soh Anje balik rmh pkl 9am amek aku anto g klinik. 

Pagi tu okay lagilah nak tinggal berdua dgn Naurah. Sekejap aje. Itu pon dah terjerit sekali bila budak tu selok nak pelok ibu dia yang best ni kat leher. Adoi nak. Ibu tengah sakit nie yang. Peluk la kat perot boncet ibu tu. Not at my tengkok okay! T_T Nak meleleh airmata aku menahan sakitnya tuh. Tp nak marah Naurah tak sampai hati pulak sebab dia bukan paham ape sgt pown. So aku careful lebih ajelah bila dia dtg nak aim tengkok aku tu. Cecepat ngelak sua dia dgn perot. Haha

Anje klu bawak kete kan mcm haram skek. Bumper jalan bukan reti pelan-pelan tekan brek. Main jalan aje melambong gitu. Dah lah pakai kereta kakak kau nie. Suke ati ko je kan bwk mcm tu? Tarik balik privilege kang baru tawu g keje jalan kaki. Huhh! Ini amarah dlm hati aku aje. Tak tergamak pon nak cakap mcm tu face to face. Biasalah aku......

Tp mmg aku maroh dia pagi tu soh bwk pelan-pelan sket. Siryes tengkok aku sakit kereta henjut-henjut gitu. Kena pegang tengkok dgn tgn spy x terasa sgt gegaran kereta tuh. Dasat tak dasat lar kan sakit tengkok aku tuw T_T Akhirnya sampai ke klinik tp x bukak pown lg. Bila dah bukak, doc masok 9.30 grrrrrr. Klu tgh sakit gitu, tggu lama-lama mmg rasa nak mengamok aje. Naseb tak bawak parang. Kehkehh

Turn aku adlh yang ke-2. Bila jumpe doc, dia kata salah bantal ajelah. Check bp mmg lar tinggi sket. Pasal menahan sakit ler tuw. So dia bg 2 ubat aje. Ubat otot ngn ubat urat. Dlm kereta check and whatttt? Takde pain killer? Ko bior betol doctor? Ko tak tengok muka aku dh macam haram tahan sakit tadi? Sakit hati sampai malas nk g jumpe dia lagi. Jom g klinik lagi 1! Adik aku ikot ajelah tak berani kata apa sbb muka kakak dia mcm beruang lapo nak makan salmon kahkahhh

2nd klinik, taraaa xde orang =D senyum lebor aku. Kejap je nama dh dipanggil & doc check proper sket. Tgk kat tengkok bagai, amek bp & amek bacaaan suhu badan takot aku demam. Pastu tanya waktu period terakhir bile takot aku preggy ke ape kan? Then dia bagi ubat lar. Syukur ada pain killer. Thanks doc =) Doctor yang prihatin memang terbaik. Faham kesakitan yg kita tgh tanggung.

So balik rumah aku terpaksa tipu Naurah ckp cik Anje nk bwk jalan-jalan g taman. Sebabnya klu tak dia nak ikot aku balik rumah. I'm so sorry Naurah. Kali ni ibu memang tak larat nak tinggal dgn awak sekali. Klu demam tu ibu boleh tahan lagi. Tp ini sakitnya tak tertanggung. Sorry tak dpt golek guling dgn awak main-main. Ibu kena berehat byk utk legakan sakit tengkok ibu tue.

Naurah dgr taman teros baik ddk sebelah cik Anje dlm kete. Baliknya aku tanya Naurah nangis tak lepas tu? Anje kat nangis bila dia tgk jalan Anje bwk tu menuju ke taska. Tp kejap ajelah. Pas sampai sana jumpe kawan teros OK. Sedih je dengar. Tp ok la sbb kejap aje kate Anje nangisnya. Rasa bersalah tetap ada. Tapi apakan daya aku.....tsktsk

Itu ajelah aku cerita pasal hari aku mc tuw. Rasa bersalah sbb tak dpt spend masa dgn Naurah eventho ada kat rumah. Usually klu aku demam or sakit yg tak bape kronik sgt, mmg gagah je tak hantar dia. But this time mmg tak boleh. Tu yg rasa bersalah & sedih bangat. Ibu sayang awak Naurah....


Kesian hidong ko kena tutup dgn kek Naurah. ekekeke =P




Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat