The Beginning - Shaklee

Bersemangat sungguh nak start program shape up Shaklee. Hehehe. 

Thanks Aishah sebab cepat post all the products. Order Isnin, Selasa petang dah sampai opis. Terbaekkk!

Sebab pengetahuan aku adalah zero tentang penggunaan produk neh, maka memang memerlukan suggestion drp Aishah sepenuhnya. So apa yang Aishah suggest adalah 3 produk neh:-

Energizing Soy Protein (ESP)
Omega Guard
Alfalfa

Malam tadi lepas having dinner, aku ikut saranan Aishah spy makan Omega & after that Alfalfa. Entah kenapa malam td manjang keluar angin. Sampai Naurah pon ejek-ejek ibunya neh. Hahaha. Sabor ajelah. Pagi nie rasa bersemangat. Taktau sebab the vitamins or what.

Breakfast hari nie adalah ESP yang dicampur dengan susu Omega Plus. Kena shake-shake dalam shaker sebab tak boleh guna air panas. Masa bancuh Omega Plus aku guna air panas sikit. Utk melarutkan dia aje. Lepas larut, aku tambah air sejuk. So dia jadi lah air sejuk biasa. Then baru masukkan sesudu ESP. Lepas shake, aku pon minum. Seram jugak sebab takot tak boleh masuk tekak. Tp Alhamdulillah boleh ditelan tanpa sebarang masalah =)

Eyh...aku ada makan nasi sikit pagi nie lebihan lauk semalam. Kalau tak makan, memang buang ajelah jawabnya. Sebab membazir adalah amalan syaiton, maka aku makan jugaklah sikit nasi. Lepas tu telan Omega Guard spt saranan Aishah. After meal, mesti telan Omega. Noted. Lunch nie rasanya macam kenyang aje. So kalau tak makan ape, just minum ESP kena telan Omega jugak ker ek? Kena jugak lah kowt kan? Dia nak pecahkan lemak yang sedia ada tue. Ok ok

Sekarang nie memang rasa kenyang aje. ESP tu aku tak minum sekaligus. Sikit-sikit ah sambil buat-buat kerja neh. Aku rasa kalau makan semua benda alah nie memang buat kita kurang makan kowt. Sebab kenyang sentiasa aje. Aku harap selain dapat turunkan berat badan, produk nie jugak akan dapat mengawal tekanan darah tinggi. Senang kata kalau dapat 2 in 1 dia punya kebaikkan, lagi lah best kan? Dapat turun berat, at the same time dapat membuatkan aku cergas bertenaga & bebas dari sebarang penyakit.

Sebab bila membaca leaflet book produk Shaklee semalam, aku tengok ada banyak senarai kebaikan tentang kesihatan dalam setiap produknya. So memang rasa lebih teruja dibuatnya. Maklumlah sejak  nak masuk usia 30-an nie kerap sangat aku dapat penyakit yang dulu tak pernah pon aku alami. So harapnya dengan penggunaan produk Shaklee neh, masalah aku yg lain pon akan turut selesai. InsyaAllah.

Kalau semua produk nie kena & sesuai dengan tubuh badan, maybe akan consume utk selama-lamanya lah kowt kan? Hehehe. Kita tunggu dan lihat hasilnya nanti. Moga ini jalan yang terbaik. Amin.





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat