Hilang Fokus

Aku dah mula hilang fokus tentang apa priority dalam hidup aku. Well....berkaitan dengan kewangan nielah. Sometimes aku tak tawu mana duit aku pergi sampai sengkek aje minggu terakhir nak gaji nie. Barang yang dibeli taknampak ape pong. So aku dah mula susah hati. Nama aje banyak balance gaji lepas bayo komitmen semua. Tapi bendanya tak nampak. Habi pon dah start menanya. Haihhh...tak boleh jadik neh!

So by this end of month salary aku plan nk kawal baik-baik sket perbelanjaan tuh. Maybe lebih baik kalau boleh tulis & rekodkan semua pengeluaran wang. So takdelah tawu2 pelik je duit dah susut kan? Aku memang dah teka dah masalah nie akan berlaku. Akhirnya mmg berlaku pown. Nyampah!

For next gaji neh, aku 3 benda yang aku kena settlekan.

1. Langsir
2. Cat
3. Rak kabinet dapur

Inilah dia benda yang dok tertangguh saban bulan sebab buat benda lain yg ntah hape-hape jer. Pastikan kali nie terlaksana. Fighting!!!

Alhamdulillah Ahad lepas dah berjaya clearkan stor kt rumah tu. Sedap dah mata memandang sbb byk sampah sarap berjaya dibuang. Berpeluh-peluh aku mengangkut & menyusun kotak segala mcm khazanah dlm tu. Mostly byk glass set hadiah kawen dulu. Yang murah-murah tak lawo tu aku rasa mcm nak bagi orang aje pon ade. Hehehe. Nyemak aje weyh sbb rasa mcm mmg takkan guna. Ade ke orang nak kalau aku nak bagi ek? =P





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat