Stress Pasal Kerja Aje

Sekarang aku nak cerita pasal kerja. Aku stress nie sebab ini kali yang ke-4 aku buat minutes of meeting for managers kat department neh. By right it is something new for me. I take it as a challenge jelah. Takde hal belajar buat benda yang baru. It just that English aku nie bukannya power mana. Plus ayat kadang tunggang langgang. Memang lar boleh faham, tp kalau ada yang lebih pakar membetulkan ayatnya lebih molek kowt.

Aku tawu kalau bab ayat best nie memang senang mintak tolong kat Kak Niza aje. Tapi aku tak sampai hati nak kacau dia sebab dia pon aku tengok dah menimbun kerja. Bos pon soh manager baru yang ganti Kak B, iaitu Kak Ina yang tolong tengok-tengokkan minutes aku tuh. So aku pown kacau ajelah dia utk check semua tatabahasa semua. Kowt aku benda yang aku tersalah interpreted  bagai.

Malangnya dah masuk minutes ke-4, tak banyak pembetulan yang Kak Ina buat pd minutes aku. Takkanlah ayat aku power sangat dah sekarang kan? Power siot aku rupanya -.- yeahh right. Masalahnya last meeting ritu ada banyak jugak yang aku salah tulis. Malu siot bile semua pandang aku macam ada question marks gitu kat muka masing-masing. Cam what are you writing mannn??? Gitulah soklan deme pd aku. Padahal by right masalah nie tak patut terjadi sebab Kak Ina dah check minutes aku tu kan?

It just that bila tertulis kat situ minutes taker nama aku, of kos semuanya akan mempertanggungjawabkan kesalahan minutes tu pd aku. Tak tengok pon pd checker tuh. Kesian aku hokeyh! Sampai stress dibuatnya aku hari nie sebab esok meeting akan berjalan. Minutes pulak ntah hape-hape aje. Lepas disuruh semak pown macam tu jugak. Sedih aku tengok T_T

Plus from all the managers yang attend the meeting, part Kak Ina nielah yang aku paling tak reti nak tulis apa. Macam tak tersusun gitu kata-kata dia. Kelam kabut. Naik pening aku dibuatnya. So aku pown soh la dia tolong aku buat ayat part dia cakap last meeting tu. Sebab aku confessed mmg aku lost masa dia cakap tuh. Tak faham. Huhuhu. End up dia cuma tulis point-point aje. Bermakna aku jugak yg nak kena karang ayat bagai. Macam tak membantu lansong! Stress aku dibuatnya kawan-kawan T__T

So aku pon ngadu kat Kak Niza. Dia pon sedih dgn masalah aku neh. Dia kata tak boleh berterusan macam nie. Abestu aku nak buat mcm mana? Takkan aku nak tegur Kak Ina tu ckp soh check betol-betol minutes aku tuh? Lagi pown aku tengok dia tu macam taknak terima teguran lansung. Tak pasti samada masalah sbb aku nie muda atau nobody kat opis nie. Tp mmg dia mcm tak suka klu dgr kita komen psl dia. Haihh..entah lahhh. Kak Ruby, I really miss you.......tsktskk




Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat