Today Is My Bad Day

Ya Allah.....sangapnya aku rasa hari nie. Thursday blues sungguh! T___T

Sleeping beauty (beauty ker?) nie kalau tak cukop tidor memang macam haram ginilah keadaannya. Bukan sebab tido lambat sangat pown. Tp sebab bangun awal 4.45am. Bangun utk bersahur lar utk puasa sunat hari Khamis dibulan Rejab. Sejak habis period, inilah first day berpuasanya. Tu yang lain macam sket tuh. Benda tak biasa buat, bila dibuat sekali sekala mmg susah sikit lah -.-

Perut aku nie memang macam nie. Kadang better tak bersahur drp bersahur. Dia jadi sebu macam terkejot kowt pepagi buta dah dapat nasi. Tapi aku pulak takot klu tak sahur, aku lembik sepanjang hari. Selain drp sahur tu dapat pahala lar kan. Tapi bila jadi mcm keadaan skrg nie, tak tahulah nak cakap macam mana. Yang pastinya orang tengok muka aku rasa nak tampo aje kowt. Aku pon rasa cam nak tampo diri sendiri aje sbnrnya -.-

Lepas sahur, aku pown try nak tido balik. Tapi dah tak boleh. Tido-tido ayam aje. Bila dah masa utk bangun, barulah aku rasa nak terlena. Siot betol! So paksa ajelah diri mandi & bersiap ke opis. Dalam kereta pon habi dah gelak-gelak tengok muka poyo aku. Dia buat lawak pon aku layu aje. Dia kiss pipi pon aku buat muka takde perasaan aje. Buat dia makin tergelak. Time aku takde mood gini lah dia suka nyakat. Sebab keadaan spt ini adalah sangat jarang yerp. Your wife is having a bad day today habi. Please ignore me -.-

Pagi ni kena jerit dengan bos. Dia kata ' Na, paper dah sampai!'

Dalam hati aku cakap ' so what? kejap lagi aku pergilah ambek. ko kecoh sangat pahal? '

Hati aku je yang berkata-kata tu. Realitinya aku diam aje. Bos nie kan pantang orang tak menyahut. Dia ingat aku ralit layan pc or pekak gaknyer. Jenis tak penyabor. So dia pon jerit lagi sekali ' Na!! '

Aku pon nyahut dengan nada nyampah ' yer yerrr.... '

Aku kalo tengah mood haram mcm nie memang bos pon tak bape nak heran. Aku buat peel poyo aku aje. Ingat bos aje ade bad day? Aku pown ada taw! Kita sama-sama manusia.

p/s: am praying perut nie cepat lega. bad mood, sila pergi jaoh-jaoh dari hidupku....




Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat