Alfalfa & Haji

Eyhh...apasal entry update dr Dr.Zubaidi nie asyik ada kene mengena dgn aku hah? Dah 2 hari berturut-turut nie. Ada petanda apa-apa ker? Gila paranoid pompuan nie hehehe....

For those yang tak bace blog Dr.Zubaidi, entry beliau pd hari ini ialah mengenai penggunaan supplement Alfalfa. Sebenarnya aku dah 2 minggu lebih kowt terlupa makan Alfalfa dr produk Shaklee. Kadang tu tak terlupa pon. Tp sbb botolnya aku letak kat dlm bilik tido, air pulak sokmo lupa nak bwk naik atas, so everytime lepas solat Isya' yakni sebelum tido, aku hanya dpt memandang botol pil Alfalfa dgn pandangan yang sayu. Adakah itu boleh dikategorikan sebagai penyakit lupa? Korang tentukanlah sendiri yaww! =P

By the way info yg aku dpt dr penerangan Dr.Zubaidi ialah Alfalfa tidak sesuai dimakan oleh orang yg memakan ubat cair darah atau Warfarin. Teros teringat kat abah aku ko! Abah memang makan warfarin sejak pembedahan by pass jantungnya about 2 years plus ago. Buatnya tetibe aku terbagi abah aku supplement Alfalfa tanpa sengaja, hisshh tak tawulah apa yg jadi kat abah nanti. Seb baek bace entry Dr.Zubaidi ko!

Satu yang aku suka tentang kebaikan Alfalfa ialah ia dikatakan dapat menghalang penyerapan kadar kolestrol dlm usus. Orang yg ada masalah tekanan darah tinggi mcm haku nie memang sesuai la kowt. Teros semangat rasa nak sambong makan balik the Alfalfa kat rumah nu. Caranya ialah meletakkan botol berkenaan di ruangan dapur. Sebelum naik atas utk tido, sila ke dapur dulu utk telan 3 biji Alfalfa ok! Moga Allah permudah...

By the way nak cerita ttg kami suami isteri dapat giliran utk menunaikan haji pd tahun 2051 masihi. Lalalalala~ (sbnrnya masih jeles sbb habi dah pergi haji dgn parents dia around 2004 dulu sobbsss)

Pada aku giliran pergi haji tu tak berapa penting sangat. Tak semestinya kita mmg akan dpt pegi on that year. Org TH td pon dah ckp, yg penting kita dah daftar. Paling penting kena kumpul duit banyak-banyak & jgn mengharapkan sgt utk pergi menggunakan kuota muassasah. Kalau duit ada, pergi pakej pon boleh. Itulah yang Kak Ya, Mak & Abah gunapakai utk menunaikan haji tak berapa lama lagi. InsyaAllah.

Walau apa pon, target aku sblm umur 35 tahun harapnya dapatlah peluang menunaikan umrah dahulu. InsyaAllah....sedang menuju ke arah itu. Moga Allah permudah juga =) Haihh..bab nie pon jeles jugak dgn habi sbb duit dia mmg dah cukup sokmo. Bininya nielah yg asyik ketinggalan....tsk. Nnti duit orang dah cukop kite pergi sana sama-sama eh bang! ^___^












Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat