The Humble House

Jangan salah sangka yer kawan-kawan. Kekotoran dibadan Puteh tu takde kena mengena dgn Naurah pon. Anje kata pagi td ade kucen jahat yg Puteh sgt takot. So maybe masa melarikan diri dari musuh, Puteh jatuh dlm longkang ke ape. Aku bajet ade orang jahat simbah badan Puteh dgn air longkang taw! Geram jugak klu memang ada orang tak berhati suci macam tuw kat area taman kami. Hrpnya betul telahan Anje yg Puteh jatuh longkang atau lopak air. Malam tadi hujan sangat lebat dekat 2 jam la jugak. Hujan rahmat. Alhamdulillah. Aku kan suka hujan =)

Tentang gambar Naurah tu pulak, aku saje aje tepek kat situ. Yang gambo bawah sekali tu aku snap pagi tadi lepas dia menangis tak tentu pasal lepas bangun tido. Budak tido lambat pastu tak puas tido dah kena kejut memang macam tu lar. Cer klu dia tido mcm biasa pukul 10pm, memang takde masalah celik mata sendiri pukul 7am lebih tuw. Sape soh layan Bernard & Pingu kat youtube kan?

#adohhh....sakit pinggang aku angkat tong air 10liter T__T tetibe. seb baek bos tegur "kuat ko angkat air sorang2?" skali skala xpe bos...jgn selalu..patah pinggang aku nnti HAHA -.- sbnrnya sbb malas nk mintak tlg orang yg selalu buat keje tak ikhlas...lalalala~

By the way pagi tadi sempat snap gambo langsir pintu kat bilik Anje & bilik stor yg aku ceritakan semalam. Juga kabinet rendah dapur yang baru beli lepas gaji ritu. Langsir tu tak proper sangat sbb pakai tali tangsi aje. Nanti kalau jumpa dawai yg tegak tu boleh ganti spy nampak lebih kemas & proper. Dapur pon agak bersepah sbb aku buat kebab inti telur goreng bawang utk breakfast pagi tadi. Dgn periuk nasi yg tengah berendam hehehe.

Ade 1 benda aku nak maroh sgt kat habi. Dah berbulan-bulan dia tangguh pasang rail langsir & langsirnya. Padahal barang semua dah ada. Bikin amaroh dibuatnya. Duduk rumah tu dah 3 tahun+, langsir pon tak pasang lagi. Tingkap tu tinted gelap. Masalah bila malam-malam ajelah.  Tp sbb nak jd isteri solehah, aku tak kuase dah nak ingatkan dia utk kesekian kalinya. Harap langsir baru dah dapat sok dia tak bagi alasan merepek lagi -.-

Otak aku dah start bergerak bila tgk ruang yg buat masa nie buat letak meja study (study la sgttttt) Naurah & sekotak mainan diatasnya. Takkan masa raya nak letak situ aje kan? Tak proper beb. So aku dah bajet nak membelanjakan wang lagi utk beli almari hiasan ataupon kalau nak murah sikit console table & gantung gambar hiasan diatasnya. Atas console table blh letak frame gambar or gubahan bunga. Ok jugak kan? Idea nie blm mention kat habi lagi. Dah gaji sok baru bersuara. Tak elok bersuara awal-awal neh. Takot kena reject HAHA

Kalau nak lagi simple, letak floor lamp pon okey jugak kan situ? Floor lampat yg lawo-lawo lahh. Kalo lawo, jawabnya $ pon kena lebih laaaa....

OK. Enjoice my humble taste of house decorations. Orang tak seni & takde bakat mmg mcm nie larrr

Dah blh bayangkan langsir & carpet tukar purple hehe

Aku rasa mcm nak kopek sticker bunga & frame bunga tuh. Nmpk semak suda...

Kabinet kanan tu aje. Dapur nie dah sambung. So yg jubin coklat asal, yg cam pink2 tu tambahan. Tak matching lansong kalernya kan? Well....yg renovate adalah PIL hehehe =B
Tertinggal lak gambo ni hehehe..malu nak tunjuk dapor x semenggah sbnrnya =P






Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat