Jawapan Kepada Soalan

Terima kasih daun keladi kpd readers yang sudi tulis komen kat entry yg aku tulis. And i'm so sorry for not replying your comments because i'm so lazy. Yer...mengaku aje senang kowt. But believe me, i read all those comments ok. Banyak komen yang menarik & bisa membuatkan aku tersenyum waima tergelak semasa membacanya. You guys really made my day lah ^___^ So i really want to thank all of you yg sangat rajin menaip komen tanpa jemu walhal si penulis blog tersangatlah malasnya nak membalas balik.

Please forgive me.......(baca spt menyanyi lagu Bryan Adams ok thehehee)

Kadang komen yang ditulis tersangatlah best sampai aku rasa nak jawab dgn menaip di entry. Hover la pulak gitu kan? Haha. Ada komen yang berbentuk persoalan yg sgt teringin utk aku menjawabnya. Tp nak jawab dlm entry. Boleh gitu?

Cthnya:- Na tulis statement meja kerja aku kecil sbb aku tak banyak kerja. Thats y aku selalu online.

Jwpn:- Saiz meja di opis adalah sama tanpa mengira pangkat. HOD which is bos besar kat dept.nie pon saiz mejanya sama spt aku. Tiada kaitan org keje banyak & keje sikit saiz mejanya adalah berbeza. Semuanya standard size.

Tentang tak banyak kerja pulak, aku mengaku mmg kerja aku jenis bermusim. Bila takde, mmg takde. Terutamanya bila HOD which is bos yang memantau direct kerja-kerja aku bercuti. Sadly aku tak ada manager yg memantau tugas aku. Kerja aku semuanya direct dipantau oleh HOD. In fact every end of the year, appraisal aku mmg direct dgn HOD. Takde manager pon yang nak backup aku or nak promote aku naik gaji lebih ker whatsoever. Semuanya bergantung pd budi bicara HOD yang ehehemmm...malas la nk tulis kat sini. Hehehe. Pasrah. Rezeki itu kan milik Allah =)

So sbb kerja aku adlh bermusim, bila takde kerja, aku mmg sentiasa la online. Nak buat ape lagi kan? Nak keluar opis jalan-jalan, itu adalah spt mustahil dgn HOD yg sentiasa peka dgn ketiadaan aku disini. So beginilah aku, ngadap pc sokmo mencari hiburan buat penghilang bosan. At times adalah jugak manager or office mates section yang ada kt sini cam marketing, account or maintenance mintak tolong keje renyah-renyah. Itu ajelah.

Bila niat kita bekerja cuma utk mencari rezeki demi kebahagiaan rumahtangga, sometimes kita dapat telan semua kepahitan yang muncul dlm kerja yang kita lakukan. At the end of the day, what matters most ialah every months aku ada gaji utk membantu melancarkan perjalanan hidup bersama habi & Naurah. Perkara-perkara yang lain tu pejam mata ajelah yerp. Rasanya dgn cara mcm nie ajelah aku dapat fikiran & hati yg tenang. Moga Allah permudah.....






Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat