Jeles Yg Tak Berkesudahan:- Berat Badan

Jelesnya baca blog Chem dia da susut 5kg. Aku nie manjang jeles ke orang ajelah kejenyer. Tapi diri sendiri taknak pulak usaha kaw-kaw mcm orang lain. Kalo Chem boleh, ko pon boleh maaaa. Itulah yg aku cakapkan pd diri aku sendiri.

Aku nie jenis fobia sket nak timbang berat badan. Sebab penimbang tu selalu aje jahat dgn aku. Selalu aje tunjuk takde hasil sedangkan aku rasa dah berusaha sehabis baik (ye ker?) control nafsu makan. Kot ye pon kan, bagilah turun 1kg ker...buatlah sejuk sikit hati kite ni tak? Takdelah rasa semangat tu down balik. Tu yang buat aku rasa paling menyampah hokeyh!

So dah sebulan consume Omega Guard, aku tak timbang pon if ada penurunan. Tp aku rasa puas hati sebab uniform offfice dah rasa selesa semula. Habi pulak tegur ada pengurangan lemak di perut. Jubah pakai waktu Jumaat pon dah rasa lebih selesa. Itu ajelah yang menghilangkan sebentar kegusaran di hati tentang berat badan.

See! Aku memang cepat selesa dgn berat badan yg sbnrnya masih overweight lagi nie. Mcm sbb dh terlalu lama sangat menggemok, at one point, kita dah rasa selesa dgn diri kita. Padahal ko gemok je lagi hokeyhh! Huhuhu...

Klu gemok pon dah rasa selesa guane lagi kan? Masalah besar dah nie sobsobbssss +___+

Satu je cara paling efficient klu aku nak susut dgn jayanya. PUASA. Ini memang aku akui cepat nampak kesannya. Cuma kuat tak kuat ajelah nak buat sbb org sekeliling kita tetap makan. Pastu rasa lapo tu lagilah tak boleh nak nafikan kan? Lagi parah sbb aku mmg tak boleh nak makan waktu bersahur. Minum air maybe okay kowt. Tp aku tetap rasa agak fobia nak bangun sahur buat masa ni.

I hate to feel bloated. Kembung & sebu aje perot sepanjang hari. Klu aku tak jadi puasa bila rasa mcm tu, kompem aku akan makan lebih byk drp biasa dgn hrpn rasa bloated tu akan hilang. Malangnya berat badan pulak yg jadi naik sbb mkn macam-macam. Banyak betol masalahnya kan? -.-

However, bulan Ramadhan yg akn dtg nie aku hrp dpt control pengambilan nasi sewaktu berbuka puasa. Dapat turun 10kg pon best jugak neh. Alahaiii...target nak besor-besor aje kan? Piiiirahhhhhhh!!!


Kalau ibu kurus Naurah nak bagi duit ker? Hehehe






 

Popular Posts