Matlamat Baru

Seronok bila membayangkan tak lama lagi aku nak resign. Siryes tak tipu. Macam for the time being, mengira waktu aje utk tiba masanya. Entah jadi entahkan tidak plan bisnes aku tuw. Tp aku tak peduli tentang tu buat masa ni. Kalau tak jadi pon, aku memang nak resign jugak. Aci tak? Huhuhu...

Resign tp dengan plan yang kedua pulak lar. Alternatif kpd plan yang pertama tu tadi. Rasa seronok pulak bila rasa ada matlamat dlm hidup gini. Buat kita rasa lebih teruja. Tak sangka menjelang umur 30-an akhirnya aku dah tak betah nak keje makan gaji. Tak betah nak duduk di office. I hate the fact that I have to wake up early in the morning, getting ready, send my daughter to nursery & traveling to the office. Rasa macam dah nak muntah dah hidup macam tu.

Kadang aku rasa jual nasi lemak tepi jalan lagi best kowt. Jual air kat psr malam pon lg happy.

Sejujurnya aku nak buat bisnes sendiri bukan sebab aku nak kaya. Bukan sebab duit. Apa yg aku perlukan dr segi duit cumalah jumlah yg seadanya bg aku. Yg penting komitmen dpt settle. Kehendak tu boleh dikekang. Takde masalah since aku bkn jenis ppn yg high maintenance.

Paling penting sekali aku nak rasa happy hari demi hari menjalani hidup kt dunia nie. Bukan mcm skrg nie. Aku rasa hambar aje & tiada kemanisan dah duduk kat opis. Sgt tak sabar nak tiba waktu balik rumah. Utk apa yer hidup yang macam ni? Is it worth it? Dgn gaji yang biasa-biasa nie. Berbaloikah?

However, I really need a full support from peoples around me. I hope they don't think I'm crazy & my dream can only be a dream. Aku rasa dgn usaha, semuanya mungkin. At least aku cuba utk menentukan hala hidup aku. Tidak statik saja spt skrg nie. I am so fed up okay!

Klu ikot otak gila, esok aku resign, pastu g keje kat kedai makan jd waitress. Tak pon g keje kat McD or KFC. Hahaha. Puas rasanya klu dpt buat mcm tu =D




Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat