More About Resign

Bila ada kerja memang tak menyempat nak update blog. Klu takde keje, sampai 2-3 entry aku up dlm sehari. Apo nak dikato....

Cerita pasal aku nak resign nanti, aku dapat bbrp pendapat yang menyuruh aku bersabar at least sampai dapat bonus tahun depan. Entah ada bonus entahkan tidak hewheww. Bila fikir-fikir balik, ada logik jugaklah pendapat itu kan? At least dpt bonus 2 bulan pown dh blh buat mcm-mcm jugk tuw. Buat tolong-tolong nak plan marketing bisnes ke bagai. Hehehe.

Takpelah, itu simpan sbg 1 idea ajelah. Sambil-sambil biz berjalan, kite tengok keadaan sok mcm mana. Manelah tawu biz masyuk sampai tak menang tgn dh nak buat 2 kerja. Masa tu x perlu kowt nk fikir psl bonus whatsoever. Tp klu biz suam-suam kuku aje, blh la at least tunggu sampai dpt bonus. We'll see =)

Buat masa nie tgh berbalas emel dgn Kak Ya. Nanti hujung minggu balik sana boleh buat kertas kerja sama-sama. Nak buat sendiri aku tak pandai hewhewww. Seb baek ade kakak bijok & supportive. Alhamdulillah. Tetibe Kak Ya pon citer dia pon cam malas je skrg nk keje. Tp sbb byk financial obligations, maka dia kata it takes another few years lah sblm hasrat tu boleh dicapai. InsyaAllah.

Ada blogger friends yg ingat aku dah tender surat resign. Hahaha. Belom lar kawan-kawan. At least kena bg biz nie berjalan dulu. Thats y aku kata seawal-awalnya akan resign akhir tahun nie. Paling lambat, maybe lepas bonus next year la. Which is selalunya hampir ke pertengahan tahun. Tak blh nk resign buta-buta aje weyh. Habi pon tak bagi sbb dia kata income dia blm cukup lg utk tampung anak bini nie. Taknak la sampai kena ikat perot katanya. At least kenalah mcm keadaan skrg aje katanya.

So i have to akur jugaklah kan? Eventho hati sgt memberontak nak cepat-cepat resign, akal fikiran masih boleh menghalang diri dr bertindak sewenangnya.

Buat apa pon klu tak serius, semuanya takkan menjadi. Harapnya aku akan terus serius utk menjadikan impian sbg kenyataan. InsyaAllah.





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat