Persiapan Raya #2

Wahhh..hari nie dah masuk hari yang ke-10 kita berpuasa di bulan Ramadhan 1433H nie kan? Ini bermakna ada lagi 20 hari saja lagi untuk kita menunaikan ibadah puasa pd tahun ni. Cepat aje masa berlalu. Persiapan raya korang macam mana? Banyak yg dah ready?

Untuk aku, alhamdulillah Sabtu lepas dah ke Kamdar Kajang amek langsir yang dah siap dijahit. Lepas amek langsir, terus balik rumah in law kat Semenyih. Bila MIL nampak plastik besar, dia pon jenguk apa yg ada didalamnya. Kembang kempis hidong bila dia puji cantik ngeh ngehh. Tengok la pilihan siapa kan? Kohfss. 

Masa habi tengah sibuk check langsir yg dh siap kat Kamdar, aku & Naurah melilau la dlm Kamdar tu belek ape yg patot. Tetibe nampak cam ada table cloth yg menarik. So beli la semeter setengah. Cadangnya nak ganti utk meja makan 4 seats kt dapur. Tp mlm td nampak muat pulak kt meja makan 6 seaters dekat ruang tamu. So aku hampar je kt dining table living room dulu. Tak sure nak bukak balik atau biarkan aje situ. Tengok keadaan la nanti.

Kalo ikotkan hati, nak aje suruh habi pasang langsir baru. Tak penyabor punya olang. Haha. Ate tukar langsir pon 2 tahun sekali. Tu pasal excited lebih tuw. Now tinggal nak beli baju melayu habi, kurung ready made aku & dress utk Naurah sehelai dua. Maybe weekend nie blh dapat lar sbb plan nak ke Sogo & Jalan TAR. Klu ikotkan hati mcm malas aje nk kesana bila membayangkan keadaan yg penuh umat manusia tuh. Tp otak mcm dh set klu nak cari baju raya, better kesana aje. Pdhal klu pegi pon tak semestinya byk choices yg berkenan dihati. Entah lar. Cam da jd tradisi kot klu raya msti nak shopping kt sana. Asal ada driver yg sudi membawa, aku harung ajelah. Setahun sekali aje pon kan?

Demam Naurah pagi nie mcm dah kebah. Tp aku tetap suruh pengasuh bg ubat kat dia on time sbb demamnya tu ON & OFF. So tak boleh ambil ringan. Antibiotik wajib dihabiskan spy demam tak cepat berulang. Doc pon dah tukar antibiotik baru sbb maybe yg sblm nie tak serasi dgn Naurah. Tersentuh hati aku bila Naurah refused nak makan ubat. Sometimes dia paksa diri dia sampai nak termuntah. Aku tau dia sedih sbb asyik kena telan ubat aje. Tp nak buat macam mana? Klu tak mkn ubat, lambat baik la pulak. Itu pon dah 2 kali aku terpaksa masukkan dia ubat montot sbb panas sgt badannya. Takot sejarah fits berulang. Fobia aku dibuatnya.

Tabah yer Naurah. Ini baru sikit aje ujian utk awak. Bukan ibu tak kesian paksa awak mkn ubat. Tp ibu nak awak cepat baik & sihat happy mcm biasa. So ibu kena keraskan hati yg sebenarnya sayu tu. Ibu hrp awak faham & jgn benci kat ibu yer. Get well soon my dear. Ibu & ayah loves you so much.

Gambo masa kat Johor dgn lutut berdarah. Lari-lari kat jalan raya nak pergi ke nenek, dia pon tersungkur jatuh. 1 hari bad mood. Maklom lar jarang luka-luka macam nie. So bila kena tu, sokmo carik perhatian merengek tak tentu hala. Sabokn ajelah hihi. Now dh kering lukanya & tertanggal dah. Tinggal kesan merah2 aje...






Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat