Cornflakes Madu Rentung

Hehhh...bos dah balik pukul  3 petang tadi. Tapi masa berlalu tersangatlah lembab pulak. So update la jugak blog pepetang nie eventho takde ape yg menarik sgt sbnrnya hihi. Haa..malam tadi Anje ajak buat cornflakes madu. So aku pon tolong la panaskan butter, curah madu & tabur cornflakes dlm kuali. Senang gila buatnya huhu. Then aku soh Anje masukkan dlm paper cup. Aku sambung tengok kdrama Ghost kihkihhh. 

Pastu tak tengok resipi ape sbb malas, so letak je 200 degree buat 10 minit. Hasilnya RENTUNG wakakakaa. Nampak sangat orang baru beli oven tak pandai nak agak temperature & timing utk kuih.

Nie dikira kuih la jugak kan? Cipta rekod ok buat kuih raya tahun nie. Itu pon kalau tak Anje beli barang, nan hado kuikuii. So 1 tray terbuang sbb rentung kebabom tak dapat diselamatkan. Second tray & yg seterusnya sukses aje. Bakor 5 minit suhu 100 degree pon dah OK rupanya. Cesssss -.-

Lepas dah ajor Anje camne, aku teros ralit tgk Ghost & jenguk kejap-kejap kt dapur tgk progress dia. Kang takot terbako pulak dapor aku tu dek adik yg jarang gilak ke dapor. Kehkehhh..sempat ngumpat dia pulak sini. Jenguk lagi sekali tetibe tgk kipas dah tutup, kuali dah direndam. Kuihnya? TAKDE. Mesti dia nyorokkan takot aku makan perabih kot. Cisss....geram pulak rasanya. Tapi malas nk buat drama ketuk pintu bilik dia malam-malam. So lupekan ajelah yg aku pernah buat cornflakes madu bersama dia malam td. Sadis pulak rasanya hihi

So itulah kisah kuih pertama saya bersama oven pd hari raya tahun ini. Sekian.




Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat