Header Raya & Sitiawan Wedding

Nampak header baru blog aku? Sedih aje kan gambo penulis blog sekeluarga takde pon dalamnye. Maklom ler tahun nie beraya di Semenyih dulu. Walaupon begitu, rasa macam lawo aje gambo raya kat Johor neh. So aku letak jelah sebagai header utk beberapa ketika. At least sampai habis Syawal ye dop? He he he

By the way selain family aku, family Kak Lin pon takde dlm gambo diatas. Kami sampai Johor malam Selasa, deme sampai pagi Selasa. So nan ado jugaklah dlm gambo seperti kami.

Bercerita tentang gambo raya, as usual kt rumah in law mane ada tradisi amek gambo sekeluarga mcm kami kat Johor. Sudahnya aku cuma dpt snap a few pics of habi & Naurah dipagi raya. Itu pon tak complete la psl aku yg jadi mamarazzinya. Nak soh adik ipar tolong snap macam segan. Huhu. So dpt tepek gambo habi & Naurah jelah kot nnti. Tp manelah tawu ade nk berjalan beraya rumah sesape nnti. Blh la snap gambo sefamily pakai baju mcm beraya sedondon. Mengelat je macam. Ha ha. What to do? =P

Ade la a few pics yg menarik utk dikongsi semasa kat kampong nie. Boleh jadi bahan cerita bile takde idea nak update blog. Idea murahan as usual. He he he.

Esok dah nak balik Sepang. Tak sabar nak percantik rumah if manelah tawu ada orang nk datang beraya rumah kami. Open house nampak gaya macam tak boleh nak buat since bajet macam lari pulak. Ini kes habi nak attend wedding kawan baik dia yg kat Sitiawan nuu. Kami akan bertolak hari Sabtu, tido semalam kat mana-mana hotel bajet & esoknya attend wedding dan terus balik ke Sepang. Camtu lah plan nya setakat ini. So duit minyak, tol & penginapan nak kena prepare dr gaji yg dah ada nie. Macam 2 kali balik kampung pulak dlm sebulan. Of kos memang ada lari bajet disitu.

Habi beriya nak attend wedding kawan dia psl kawan dia nie sanggup datang jauh-jauh dulu attend wedding kami kat Semenyih. So not nice la klu kami tak attend wedding dia pulak kan? At the same time aku mmg bagi sokongan penuh pasal dh lama sangat tak jejak kaki kat Sitiawan/Lumut. Teringin sangat nak tengok pembangunan kat sana after almost 12 years tak bertandang. Mesti banyak yg dah berubah kan? Dannnnn....aku kan 'hantu jalan'. Kihkihhh =D

Anyway for those yg nak beraya rumah aku, roger aje klu nak dtg yer. Aku masak special khas utk tetamu. Tak mainlah hidang kuih dgn air aje kan? He he he. InsyaAllah klu takde aral lah yer. Jgn malu jgn segan yer kawan-kawan sekalian =)







Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat