My Beautiful Life

Petang semalam aku happy. Sebab? Baju kemeja yg habi belikan utk aku kat Korea ritu nampak cantik dipakai di badan. It means? Lemak dibadan memang berkurangan. In a quite a lot of quantity sebab aku gained weight kaw-kaw tanpa disedari or  buat-buat tidak sedar sbnrnya sebelum nie kihkihhh. What i can say is that i'm back to my normal figure like on hari raya last year. Itu saja kahkahhh. Kesian kan? Layankan ajelah weyh. Nak kurus macam masa kawen dulu memang agak mustahil bg orang spt aku. So kita redho ajelah senang. 

Yang penting sayang habi pd aku tak pernah berubah walaupon aku gemok. Which is i doubt about it at first sebab tawu dia memang suka perempuan yg normal BMI nya. Walaupon aku tak secara sengaja menggemukkan diri tak hengat dunia last couple of months before, tp ianya seperti 1 ujian utk menenangkan hati sendiri & mengenali hati budi habi dengan lebih mendalam. Dia kata dia akan tetap sayang bini nya nie sebab bini inilah yg dia pilih dulu utk hidup bersama utk sepanjang hayat dia. What he cares more is for who I am. Bukan sebab bentuk badan & paras rupa.

Dia akur yg memang dia lebih suka if bininya nie lawa solid molid mcm dulu. Tp kalau tak pon, it doesn't change the way he feels towards me. Further more he knows that i'm working hard to get back in shape. Not so hard sangat pon tp usaha tu memang ada & dia nampak. So he appreciate it & if my hard work tak jalan, he's okay with it. Life must go on & he always loves me no matter what.

Camne lah tak sayang bangat dapat habi mcm nie kan? ^___^ Entahlah. Sampai sekarang aku memang rasa beruntung sangat sangattt dijodohkan oleh Allah dgn habi. Walaupon kami cuma rapat bbrp bulan saje sblm mengambil kptsn utk bertunang & bernikah, tak pernah sekali pon aku regret dgn keputusan tu. We are meant for each other. Eventho aku dah bertunang, putus tunang jugak sebab nak berjodoh dgn dia. Rupanya  we really complete each others. 

Aku tak pasti lah ape yg buat habi tertarik dgn aku yg byk kekurangan nie. Maybe sebab aku selalu buat dia tersenyum & ketawa kot. Hehehe. Aku memang suka mengusik dia. Lebih banyak berganda-ganda dr dia mengusik aku. I really loves to make him smile & laugh. Maybe thats my specialty kot. I'm born to make you laugh habi. Beware. Ha ha ha =P

Siryes aku nie mmg byk sgt kelemahan. Dah la tak rajin buat kerja rumah. Habi yg rajin. Layan Naurah pon takdelah perfect mana. Kadang lebih pentingkan kDrama lagi dari dia. So i really feel that I am so lucky to have a very understanding husband & a well behave child. Maybe Allah pon tawu orang yg byk kekurangan mcm aku ni perlu di berikan orang-orang yang terbaik supaya lebih bersyukur dgn kehidupan yg ada skrg.

In terms of money, aku & habi seriously memang biasa-biasa saja. Kami tak mampu pun lagi nak pakai kereta import until now. Aku cuma ada sebiji Kelisa yg dh habis bayar. Habi cuma ada Myvi yg soon will habis bayar. Rumah pon tak mampu nak beli lagi. Itu pon Allah dah bagi mertua utk aku & parents for habi yg sangat baik hati memberikan kami rumah mereka utk diduduki boleh kata dgn FREE jugaklah. Since I know duit yg habi bagi every months to them dimasukkan semula dlm ASB habi. Best ke tak best korang fikir lah sendiri how lucky we are.

Kami bukan orang yg senang kalau hendak dikira dr segi wang ringgit. But our life is fully occupied with a very nice & good peoples. Kalau habi ada parents yg sangat pemurah, aku juga ada Kak Ya yg sangat tak berkira dgn adik hantu dia neh. Selalu aje kan ngendeng Kak Ya kalau ada peluang. So that dapatlah merasa pergi holiday FREE mcm ke Bangkok for last year. Isn't she's such a wonderful person? Can you guys see how lucky we are?

Allah tak bagi kami gaji yang banyak. Tp Allah kurniakan kami orang sekeliling yang sangat wonderful. Yes. I think I choose for peoples than the moneys. Kami tak pernah lagi rasa beban dgn masalah-masalah keluarga yg selalu sangat aku dengar berlaku di kalangan rakan-rakan yg dh berkeluarga. There are so many things in our life that we really have to appreciate about. Bila kita fokus pd semua benda-benda baik yg berlaku dlm hidup kita, yg tak baik sekali sekala datang tue ape lah sangat kan? Memang benar Allah sangat sayangkan semua hamba-Nya. I have no doubt at all in our case =)

What about you guys? I bet korang punya life mesti lagi best juga kan drp mine?

Kita manusia selalu fokus pd kesusahan yg kita alami sampai mengabaikan betapa banyaknya perkara yg sepatutnya kita bersyukur. Terlepas pandang barangkali. Its to time for us to remember back all those good things that Allah has given to us. Then we will be a much more grateful person.

Bila kita bersyukur, moga kita lebih berusaha utk menjadi hamba-Nya yg lebih baik. InsyaAllah.

Ya Allah, rahmati & berkati lah keluarga kecil ini

# niat dihati cuma nk cerita psl happy berat turun aje. siryes sblm nie pakai blouse tu nampak huduh sgt. ptg smlm saje acu try test & tgk, wowww...byknya beza dgn yg sblm nie. i cannot believe my eyes ^___^ walau hakikatnya korang tgk aku tetap gemok jugak hewheww =P its just for my own satisfaction =)







Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat