Eonni Naurah Style


Inilah gaya terbaru Naurah bila minum susu. Baek punya landing sambil layan k-pop. Tak menahan betul budak nie. Takpelah asal dia diam & aku boleh masak dengan aman kat kitchen. Kalau tak layan k-pop, dia layan Pororo yg super cute & Pingu. Itulah favourite kartun dia skrg. Kalau nursery rhymes, manjang ulang lagu Incy Wincy Spider. Sampai semua version dia suruh bukak. Layanzzzz

Wifi free kat rumah aku yg tak tahu milik siapa tu paling kuat reception dia kat ruang tamu nie aje. Laptop tu memang 24 hours kat situ aje. Port dapat signal paling baik. Dah berbulan-bulan guna wifi free nie tanpa tahu siapa pemiliknya. Terima kasih ajelah dlm hati sebab tak payah kami nak langgan unifi kat rumah  & beli internet prepaid kat handphone bagai. Kat rumah ada wifi free, kat opis apetah lagi kan? So mmg takde keperluan lansung nak melanggan internet.

Banyak foods outlet pon dah pasang wifi. Wife free ada dimana-mana. Eventhough access tidaklah 24 hours mengikut diri ini, itu pun sudah mencukupi. Ada juga penjimatan disitu =) Rejeki.....

Ptg semalam tgk Astro Box Office filem Korea tajuk Gloves. Adoii..menangis-nangis aku tengok citer ni eventho dah pertengahan jalan. Nape kalau tgk cerita kat tv aku senang menangis eyh? Kalau real life payah bebenor. Siryes tak tipu. Kdg rasa aku nie mcm hati batu. Tp tak byk cerita jgk sbnrnya yg mampu buat aku mengalirkan airmata. Mcm citer semalam berkisarkan dr kisah benar ttg budak-budak lelaki sekolah cacat pendengaran yg nak main baseball. Susah kan nk main klu kite tak dengar? Tp diorang sungguh2 nak main. Pastu bile coach bg kata-kata semangat semua, memang menusuk sgt kat hati mendengarnya. Tu yg aku pon menangis sama huhuhu...

Pitcher diorang sorang aje. Main sampai jari-jari dia melecet berdarah & menggigil. Punyalah dia semangat jugak nk teruskan permainan. Kalau dh beratus kali baling bola, maunya tak cedera kan? Selalu cerita yg mcm nie lah yg berjaya buat aku menangis. Kalau takat citer cinta tu kirim salam sikit la =P Citer psl friendship, haiwan yg taat & semangat kesukanan memang paling menyentuh jiwa.

Bulan nie byk pulak citer korea kat channel Box Office. Paling tak suka klu cerita dr Filipina (kisah cinta yg blerghh), Indonesia (hantu bongok seksi mengarut) & Thailand (lawak yg rasa nak kena kaki). Citer yg baik selalunya dtg dr negara Korea & Jepun. Citer English kdg OK kdg KO gak hihi.

Anyway...this is from my point of view ajelah. No offense ^__^




Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat