Tak Fotogenik


Kalau buat large takot nampak gajoh sgt ekekeke =P

Haihhh...tak tawulah kenapa aku nie skema sgt kalau bergambar. Tengok la tu gambar aku dengan Kak Niza. Macam kaku aje tak pandai nak buat gaya macam mana. Habis kuat aku buat peace macam dalam gambar yg korang selalu tengok tu. Boring kan? +___+

Ada orang memang fotogenik. Pusing kot mane pon nampak natural aje bahasa badan dia dalam gambar. Lagi la kalau orang kurus kan? Tak payah risau kot mana pon orang nak snap gambo. Menegak, mengiring, meniarap semuanya nampak lawa. Kite yg badan tak bape nak lawo ni jenuh mikir macam mana nak bagi posisi yg badan tak nampak tak lawo sangat. Hahaha. Siryes taw! Banyak aje gambo yg terpaksa disimpan untuk tatapan mata sendiri je sebab hal nie. Nak tunjuk kat orang malu gila sobsobbss....

Niat aku letak gambar kat dlm blog nie selalunya utk sebagai kenangan ajelah. So bila kita tengok gambar, kita ingat semula kisah disebalik gambar tu. Dapat la bagi kerja sikit kat otak nie mengingat benda-benda yg lampau. Ada kisah yg manis, yg masam & tak kurang yg masin. Hehehe. Bukan letak gambar utk tunjuk kita ni lawa ke apa kan. Dah tau pon diri ni tak lawa mane. Syukur aje atas kejadian Allah. Bab gemok tu aje yg salah sendiri sbb ikutkan sangat nafsu mentekedarah. Hahaha....

Tapi kalau aku kurus pon....kalau tak fotogenik tu tetap tak lawa mana jugak. Kaku jugaklah gitu dia. Macam gambar masa posing time nikah & bersanding dulu. Habi pon lagi pandai posing drp aku +__+ Geram pulak kalau tengok balik gambar-gambar masa berkahwin dulu. Macam..ishhh kenapalah aku tak lembutkan sikit badan gini. Kenapalah aku tak lentok manja sikit kat habi. Hahaha. Stress tawu tak?

 Maybe memang bukan kelebihan aku kot tentang fotogenik nie. Allah tak bagi kelebihan kot tu. Redha ajelah ye dop?

Takpelah.....Allah tak pandang pun kemahiran fotogenik manusia. Dia hanya melihat pada ketakwaan & keimanan kita. So yg aku nak sedih tak tentu pasal nie apahal pulak kan? Hewhewww =P

p/s: orang berkawan dgn kita bukan tengok pd fotegenik ke tidak kan? orang lihat pd keperibadian seseorang =) HATI klu baik InsyaAllah ramai orang yg suka kawan dgn kita






Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat