Kisah Ayam Psiko

Phewwwhhh.....berderau darah kalau ingat semula kejadian pagi tadi. Aku & habi nyaris eksiden u olls. And its totally kesilapan yg dilakukan habi. Katanya tak perasan ada kete kancil from that side, so dia pon terus jalan & siap dengar ko bunyi break emergency kereta kancil tu sreeeeeeettttt. Memang tak sempat buat apa pun. Itu seb baek habi tak teragak-agak & terus je. Kalau dia berhenti mmg ade kemungkinan kebabomm dah tadi. Ahh...memang mencemaskan sungguh. Habi cuma dapat angkat tangan jelah said sorry to the kancil. Aku bajet mesti kancil owner maki habis kat kami =P

We are so sorry kancil. Mistakes do happen at times kan? At least its a warning for us to be more careful in the future. Jangan asyik sangat bersembang sampai khayal & tak fokus pada pemanduan. 

Aku masih ingat lagi topik kami masa tu tentang ayam kat kampung Johor sana. Hehehe. Mak ahh citer kt aku kata ayam-ayam belaan dia skrg psiko dok makan sesama sendiri. Can u believe it? Please do if you are not. Siryes weyhhh....mak kata nanti sekor dok patuk cam kat montot ayam tu. Pastu bile dah berlubang kena patok, ramai-ramai dok kerumun makan isi dalam ayam tuh. Savages betol. Ini macam kisah orang makan daging orang kan? Kanibal right? Aku tak pernah pulak dengar citer ayam pon dah makan ayam. Bukan manusia aje yg psiko zaman skrg neh...haiwan pon ikot sama yer. Macam kes kucing homo la jugak. Giler ahhhh....nampak sangat dah bercelaru otak manusia & haiwan skrg neh. Tanda akhir zaman kot

What abah do, dia nampak aje dah berlubang kena patok, terus dia sembelih, bersihkan & simpan dlm fridge utk stok raya haji nanti. Dah 2-3 ekor katanya yg mati sia-sia macam tu aje. Beli dedak & jagung sket punya mahal. Kena bedal dgn ular sawa dah dekat 10 ekor kot. Ini kes ayam psiko pulak. Baik sembelih cecepat supaya dapatlah merasa hasil bela ayam. Yg kelakarnya mak kata dia & abah cam serik dah nk bela ayam lagi. Hahahaha.

Cerita sebelum ni lagi lawak. Mak kata ayam-ayam dalam reban tu ayam setan. Sebabnya kita nak hulur tgh letak makanan je dia patok & cakar tangan macam ayam gila. Hahahaha. Mak sampai fobia nk bagi makan ke ayam sbb takot kena patok & cakar. Habis luka-luka tangan katanya. Kekekeke...lawak ahhh citer-citer mak pasal ayam nie. Buat aku tergelak beso kat opis hahaha...

Aku bajet habi pon terkejut gile dengar cerita ayam yg aku ceritakan ni tadi. Tu yg dia pon hilang fokus sampai hampir eksiden. Tak berbaloi betol sbb citer ayam psiko sampai nak eksiden -.-"

Tapi yelah. Belum ajal kami lagi & rasa syukur sangat Allah masih izinkan kami bernafas dibumiNya neh. Maybe ada kebaikan yg kami pernah buat in the past maka Dia hindarkan drp kemalangan pagi tadi. Wallahualam. But I do remember tak selamanya kita akan bernasih baik begitu. Kalau dah mmg ditakdirkan, memang takdelah entry aku kat sini hari nie =)





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat