Komen DITUTUP

Selepas berfikir secara mendalam, akhirnya I came up with this decisions. Comments in this blog will turn OFF & nampaknya aku hanya akan syok sendiri aje menulis kat sini. Hahaha.

Tujuan aku tulis kat sini pon mostly cuma nak share my thoughts & my feelings. I don't want to be judged again & again by people that mostly don't know me for real. I'm just tired to read comments that do not inspired me at all. 

Memang betul kata habi yang aku sememangnya orang yang susah utk menerima teguran. Bila habi cakap macam tu, as usual being me mesti nak berdebat punya. Tak boleh nak terima kenyataan kan? But I know habi takde niat yang buruk pun pada wife dia ni. I thanked him for being honest with me & after some thinking, rasanya this is the best decisions I can made.

I really hope that I won't be reading such awful comments that I'm writing here in other media social like facebook & twitter. Harap sangat mata ni tak nampak those comment that will hurt my feelings. I'd rather not to noticed anything bad that peoples talk/write about me than knowing it accidentally or by purpose.  Nampak aje kuat sebab susah menangis (kecuali masa sakit hihi), tapi yang sebenarnya aku memang sensitif & mudah terasa hati bila orang tulis benda yang tidak tepat tentang diri aku. Apetah lagi oleh orang yang tak rapat dengan aku. It really hurts my feeling. It does.

Bukankah tak best bila someone that we know berkata yang tak baik tentang kita (and I know it) & we or at least I will feel awkward when we bump into each other? I hate to be in that situation so I guess I have to come up with this decision.

I'm so sorry to most of my blogger friends yang rajin menulis comments kat sini tanpa jemu. Walau tak mendapat reply drp penulis, anda tetap coming back here & write on comments. Anda memang kawan-kawan yang baik. I really appreciate it with all my heart.

Aku harap walau kita tak dapat lagi berkomunikasi di ruangan comments, sekiranya ada entry aku yang berguna & korang nak tahu lebih lanjut, please feel free to ask me anything on my twitter & fb account. Nak emel pon boleh at my private emel sitisharena@gmail.com.

Walau aku dah tak terima komen kat sini, aku akan terus mengomen kat blog korang semua. Don't worry okay ^___^

Once again from the bottom of my heart, I thank you & I'm sorry.

Maybe there will be a time in the future where I can finally accept all the critics towards me on this blog. On that time InsyaAllah ruangan komen akan dibuka semula untuk semua =)

Aku tak suka sebarang konfrontasi dalam hidup. I don't mind people talks behind my back as long as I don't know it. Sebab kalau aku tau, aku takut aku akan kehilangan ramai kawan samada yg rapat ataupun tak. Aku harap aku ada memori yang baik-baik untuk semua orang. Aku taknak jadi orang yg berpura-pura bermuka manis di hadapan tp hakikatnya dalam hati menyumpah. Itu adalah double face. Topengnya adalah syaitan. Taknak aku pakai topeng syaitan. Huhuhu =P

 Takpelah orang tak suka kat aku, tapi kalau boleh aku nak suka dengan semua orang. It makes my world brighter & I feel happier. I just want a peace of mind. Bukan senang nak dapat kan? ^___^









Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat