Testimonial : Probiotik Kordel's


Sejak dapat confirmation from doctor tentang demam Naurah yang datang once in 2 weeks time adalah bersangkut paut dengan sembelitnya, aku pon rajin la jugak gugel kekdah nak bagi anak tak sembelit. Aku dah tanya Naurah OK tak if tukar susu putih semula? Dia cakap taknak. So aku tau aku takde choice selain try tukar susu chocolate yang lain brand aje. 1 pek susu chocolate Dutch Lady dah pon dibeli cuma masih belum bukak aje sbb masih ada 1 kotak brand Sustagen. Itu pon tak sure samada dapat ke tak atasi masalah sembelit dia neh.

Thats y masih lagi sentiasa cari cara nak atasi masalah neh. Bila lactose/laxative yang doctor suggest bagi every day pd Naurah sudah mula tak berkesan eventho dinaikkan dosage nya, aku rasa risau balik. Otak ligat fikir nak cari any product yang boleh solve the problem. So last week aku & habi ke farmasi kat BBST & ceritakan tentang masalah Naurah pd pharmacist. Ada bbrp orang budak perempuan yang jaga kaunter & diorang semua mendengar rintihan hati seorang ibu tentang masalah anaknya dengan tekun.

Then 1 of them suggest try Probiotic from Kordel's brand. Sebenarnya probiotik ni bila aku gugel tujuan utama bagi kat anak tu utk kuatkan daya tahan melawan penyakit macam flu & fever aje. Tak tulis specifically utk selesaikan masalah sembelit pon. Tapi pharmacist tu kata probiotic tu boleh juga utk bersihkan semula usus perut anak utk elakkan sembelit. So aku rasa no harm to try lah. So kami beli 10 pek utk consumed selama 5 hari iaitu diberi 2 kali sehari. Senang aje sbb serbuk. Perasa vanilla seberat 5g masuk dalam susu Naurah. Tapi susu tak boleh warm sgt takut khasiatnya hilang. Suam-suam kuku shud be okay.

After 5 days consumed, aku dah nampak perubahan pd stools Naurah. If sebelum ni memang semua yg keluar adalah keras, now dah nampak ada yg lembut sket. Dan stools pun tak sekeras sebelum ni. Semalam aku beli lagi dpt 7 pcs aje sbb dah habis stok. Kat farmasi lain maybe ada jual kot. Sekotak tu kalau beli RM88 harganya. Kalau 1 paket RM2.90. Takpelah mahal pon asalkan masalahnya selesai. So semalam bagi lagi 2 packets pd Naurah dlm susunya. Elok aje dia minum takde masalah sbb perasa vanilla + coklat takde ketara perubahan sgt kot.

Pagi tadi around 2.30am Naurah terjaga dari tidurnya & terus berdiri. Budak tu kalau berdiri tegak tak gerak-gerak usually tgh meneran la tu. Haha. Dah siap aku pon bukak diaper dia & tengok the stool is lembik. All of them takde yg keras lansung. I was like =D sambil membasuh punggungnya. Naurah pon after that terus tido balik tanpa masalah. Happynya aku rasa masa nampak stools dia macam tu. Hahahah. Ape punye lawak la tulis macam ni ^^

Aku harap sangat keadaan ni berkekalan & Naurah takkan tahan lagi stools dia end up sampai demam sokmo. So for those parents yg anak ada masalah sembelit mcm Naurah, why don't you try Probiotic from Kordel's. It might works on your child too.

Sharing is caring rite? ^^






Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat