It Will Never Be A Sin

Selalu dengar orang kata, jgn announced pregnancy awal sangat. Buatnya baby tak survive 9 months or ada masalah lain nanti kan dah malu. Malu? Kenapa perlu malu?

Salah ke kite nak share maklumat ttg diri kita dgn sejujurnya? Berita gembira mahupun tidak, ada daya ke kita nak tahu lebih awal mengenainya? Aku rasa selagi kita berpegang teguh pd qada' & qadar Allah, tiada apa yg perlu dimalukan utk berkongsi ttg berita gembira atau sedih ttg diri kita. Thats what we called LIFE isn't it?

Siryes aku rasa tak kisah pun kalau tetibe aku didapati tak pregnant. Aku tetap akan tulis & share kat sini dgn semua. Dari awal lagi aku dah jujur cerita tentang perasaan & pemikiran aku tentang pregnancy ni. Tentang UPT yg blur, tentang aku sndiri yg masih blur & segalanya lah.

Kalau tentang diri sendiri pun aku kena jadi hipokrit & plastik, aku tak tawulah aku ni nak jadi ape. Boleh mental kot dibuatnya.

Bercerita ttg diri sendiri sangat best sebab tak perlu nak fikir tentang menjaga hati orang lain. This is all about me. Takde kacau hal orang lain sikit pun. So why should I be bothered?

Aku tau ramai je yg membaca perkongsian aku ttg diri aku in a negative way. Saying tak perlulah nak share. Tak patutlah cerita benda yg masih awal. Itulah...inilah....

I know we can never satisfied everybody for being honest with our self.  Dalam 5 org yg OK, msti ada 1 yg KO. I think its normal.

Syukurlah aku dah disabled comments. Naik menyampah layan orang yg selalu negative neh. Buat serabot otak sokmo. Kerja asyik nak mencari salah orang. Ape dia dpt ntah. Dosa je kot.

Suka hati akulah nak share ape ttg diri aku. Nape nak dengki sangat ntah. Aku ade kaco ko ker?

Aku selalu hormat pendirian orang yg taknak share ttg diri dia. Kenapa orang tak boleh nak hormat pendirian aku yg suka nak share ttg diri aku? They even think that I'm a joke. Make fun of what I've been sharing here.

Takpe. Tunggu jelah balasan Allah sbb suka sgt persendakan orang lain. Malas nk ckp byk la.


 # btw takde tujukan kat sape2 pon entry nie. saje emo dgn perangai sstgh kawan yg diketahui suka kondem orang yg suka share mcm aku huhuhu












Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat