Yong Tau Foo Style Orang Johor

Semalam lps keje kami ke pasar malam. Dek baca blog Mun yg mengidam nk makan yong tau foo, aku pon tetibe ngidam sama. Ngidam tp dlm perot takde isi yg special. Lemak aje merata gelebeh sana sini. Bwahaha. So aku pon belilah YTF pastu siap pesan soh bubuh kuah supnya sekali. Tak pandai la nak makan dengan sos gitu aje. Kalau orang Johor mmg pesen makan YTF dgn kuah sup. Masa study kat Selangor memang kejutan sikit bila tgk YTF takde sup. Nak tersedak makan dengan sosnya aje. Kehkehh.

Bila dah tau style sini guane, everytime beli YTF aku akan request supnya sekali. Habi & adik ipar pon klu membeli YTF dah tau orang Johor ni kena ada supnya sekali. Kalau tak memang kurang selera makannya YTF itu ^^

Tp smlm masa tgh tunggu YTF aku masak, makcik yg gunting2 bahan YTF dah tersalah mendahulukan order aku dulu. Spttnya ada pregnant lady yg punya dulu. Bila aku dapat yg aku punye, sempat kena jeling dgn pregnant lady itu. Salah aku ker kejadian itu berlaku? Huhuhu. Aku bajet aku dah salah amek yg pregnant lady tu punye. Tp bile sampai rmh tgh bahan2 mmg yg aku pilih tadi semuanya. Takpelah...mak buyong maybe emo lebih bile kena potong line scr tiba-tiba...padan ler makcik yg memotong sengih simpul aje ke pregnant lady lps tu kihkihhh

Sblm tu kami sempat la beli tauhu & tempe nak buat sambal hari ni. Pastu sekor ikan talapia merah besar. Bile gugel resipi rupanya ikan talapia boleh jg dimasak lemak cili padi, stim & masak 3 rasa/sweet sour. Usually kami masak ikan ni samada sambal merah/sambal ijo saje. Hari ni maybe boleh try masak lemak cili padi. We'll see how it goes. Samada kena dgn tekak atau tak.

Baru pukul 10am...aku dah tak sabar nak balik rumah memasak. Gara-gara dah lama gantung kuali. Last memasak Sabtu lepas. Ni dah nak berjumpa Sabtu lagi dah. Ahhh rindunya.....

Tergoda gak nk buat shepherd pie dlm blog Na. Bahan-bahan simple & tak renyah. Cuma nk kena beli minced meat Ramly & keju cheesedale aje. Projek malam ini atau esok pagi...we'll see....weeee.....


p/s: esok dah dinner company rupanya...melaram la mak esok yerp? ekekeke
mane pulak eye liner aku yer...dh lama x pakai ntah kemana hutan dia..jangan Naurah dah buat kaler lukis Chibikochan dia wakakaka







Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat