My First Craving Food

Penyakit kuat tido dah datang semula dalam hidup aku. I guess it kind of normal for pregnant lady to have this symptom. Rata-rata kalau ditanya mesti jawab memang bila preggy akan lebih banyak tido drp biasa. Aku bukan jenis yang selalu tido siang. Kalau tido pon kejap-kejap aje. Nak dapat setengah jam pon payah. Tapi skrg kalau hari cuti, pagi dalam pkl 10-11am gitu 1 round dalam 1 jam. Pastu petang dalam 3-4pm 1 round lagi for 1 hour jugak. Hebat tak? Hahahaha

Semalam aku tido kat surau almost 1 hour jugaklah. Usually aku susah nak lelap & tido ayam aje. Tapi dlm keadaan skrg takde istilah tido ayam dah kot. Tido dengan nyenyak sekali like a baby. Huhuhu. Heaven owh bila dapat tido. Baru rasa segar sikit & cargas.

Today I feel slightly better than yesterday. Since kengkawan twitter suggest jangan biarkan perut kosong di awal pagi, gigih aku kupas kulit buah apple, ambil sebiji limau mandarin & a few anggur tapau bawak opis. Dalam kereta dah makan sikit, now makan lagi sikit. Yeayy..perut tak masuk angin lagi. Lega.

Cuti new year hari tu aku asyik lapor seharian. Ptg tu ajak habi g cari rojak. Jumpa kat Tmn Cempaka, Nilai. Sedap pulak tu rojaknya. Cendol dia pon fresh. Padan ramai orang lepak makan & berhenti tapau kat situ. Tak tau pulak ade port rojak sedap kat situ. Penuh selera aku makan tak toleh orang. Agaknya rojak lah makanan pertama yg aku mengidam utk pregnant kali ni. Masa Naurah dulu aku ngidam buah lychee fresh. Malangnya tak dapat sebab dah habis musim. Tu psl Naurah asyik ngences for a few months sblm okay. Kehkehhh. Hrp baby lps ni tak ngences dah la yerk! ^^

p/s: flu & batuk & jerawat batu dah makin membaik. terima kasih Allah.






Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat