My First Scan - Kantung

Last Friday aku MC. Tak tahan la asyik batuk dah 2 weeks plus tak baik-baik. Tido malam tak lena & mengganggu tido orang lain. Tak baik. So alang-alang nk jumpa doc asking for medicine, aku follow up sekali tentang the little dot in my tummy. Perasaan bila nampak kantung tu subhanallah. Tak dapat dibayangkan dengan kata-kata. Its like a miracle happen inside of me.

Masa mula-mula scan tu doc ckp...OK ini rahim awak yer. Aku nampak la bayangan kosong gitu. Eyh..where is the kantung? Panik dibuatnya. Then doc ckp lagi...OK sy tekan sikit yer. Bila dia tekan je, barulah nampak the kantung ^^ So cute lah. Aihh kantung je pun dah cute meh? Hehehe. Orang excited mmg mcm ni kot ^^ Rasa macam pertama kali pulak mengandung. Jarak masa hampir 3 tahun since I conceived Naurah mungkin dah banyak melupakan aku. Agaknya lah.

Ok then, the kantung is perfectly wujud di dalam rahim. But what about the tiny little dot? Is it all healthy and getting bigger day by day?

Dekat scan tunjuk the kantung size dlm usia 6 weeks plus. As I expected, the heartbeat cannot be seen yet. Heartbeat selalunya boleh nampak masa 10 weeks gitulah. So doc asked me to come again in 2 weeks time to see the progress. 

Doa kuat-kuat pd Allah that everything is OK. Kesimpulannya kerisauan aku ttg the little dot sudah berkurang separuh. Separuh lagi maybe akan hilang when I see the heartbeat next week. InsyaAllah.


p/s: batuk semakin pulih. thank you Allah.







Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat