Resipi Lasagna Simple

Lupe nak citer pasal potluck blogger moms kat rumah Hany Sabtu lepas. Best jumpa blogger yg tak pernah bersua muka like Mar, Nadeera, Zaza & Juliana Juelee. Ade lagi tak? Rasa 4 ni je yg tak pernah jumpa lagi. Hehe. Sori kalau tertinggal nama yer.

So for potluck aku bawak homemade Lasagna. Maklom la dah ade oven kat rumah. Kenalah bawak dish yg masok dalam sana kan? Ape kena mengena ntah. Haha. Sori gambo takde sbb syok sangat makan & bersembang. Harap maklum.

Sejujurnya ini pertama kali aku buat lasagna sendiri. Sebelum ni buat sesama dgn Kak Ya. So aku adalah risau lasagna ntah ape rasa jadinya. Siap rasa dulu sedap ke tak sedap. Kalau tak sedap aku nak simpan balik dalam plastik sblm ramai orang yg makan. Hahaha. Boleh gtu?

First aku test bg Naurah makan. Okay dia mkn habis semua sekali. Bila aku rasa, arghhh tawar nya. Maklom ler orang tgh flu mana ade deria rasa kan? Nak buat cemana. Tak sangka licin loyang mak dikerjakan oleh para tetamu. Mak is happy. Hehehe. Even aku rasa yg buat dgn Kak Ya lg sedap, ada pulak yg mintak resipi. Alahai....cheese dah la kedekut beli 2 jenis aje. Itu pn sedap dah ker? Huhu (guna mozarella & cheesedale je)

Korang gugel ajelah homemade lasagna. Berlambak resipi keluar. Aku pon cilok drp situ aje. Klu aku tak pening gini dah tulis jugak kt sini. Sori yer Jue & Intan yg request nk resipi T T Nah link yg aku refer masa buat lasagna ritu ^^ Resipi Lasagna

Sbnrnya bkn sbb kedekut. Tp tak byk pilihan kat pasaraya kampong tu. Instant lasagna pn kena g Giant semata-mata. Kesian habi terpaksa drive kesana pulak malam-malam. Tq yunk.

 p/s: ingatkan lasagna sejuk tak laku...rupanya......ahahahhaa







Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat