Selera Yang Mati

Haywire sungguh keadaan aku semalam. Dlm kereta dok muntah tak hengat dunia on the way balik rumah. Sampai habi kena berhenti kat Petronas beli roti utk dptkan plastik. Sampai rumah aku terus naik ats, bukak baju & berbaring ats katil. Sempat sedut milo & roti seberapa yg mampu ditelan utk elak muntah lagi. Yer. Perut dah masuk angin pasal tak makan dgn kuantiti yg betul. Selera dah ke lautan hindi agaknye. Bbrp sudu nasi tak cukup nampaknya utk elak perut kosong.

Then aku tertidur & right after azan Maghrib berkumandang, aku terbangun & turun kebawah. Habi dah siap masak mee goreng & sambal sardin. I tried to push myself to eat. Dpt lah bbrp sudu. Then teguk fresh milk bergelas-gelas. Rasa segar sikit. Then makan ice cream vanilla pulak. I need energy. Terbaring aje atas mozek sambil dilayan Naurah. Sweet sgt budak tu tanya itu ini concerned dgn keadaan aku. Dlm kepayahan tersenyum jugak aku dibuatnya. She is such an angel.

Terbaring & terus terbaring. I asked habi tolong picit kepala. Headache menyerang. Habi ambil vicks & letak kat dahi. Urut. Selesanya. Then dia urut tengkuk & bahu pulak. Nyaman. 2 kali habi buat benda ni. Rasa lega yg amat. Around 9 o clock aku naik ke atas utk tidur. Badan terasa sgt lemah. Berharap sgt apa yg aku makan td cukup sampai ke pagi.

7pagi td aku xnak amek risiko membiarkan perut kosong. Turun bawah & cuba makan mee goreng mlm td. Cuma suku piring yg berjaya dijamah. Selera sudah mati. But I still hope that its enough. I have to go to work today. Cannot afford to take a medical leave again for this month. Taknak bos bising eventho sepatutnya dia perlu faham keadaan aku yg tgh mabuk preggy ni. I dont think she will ever understand. So I have to be strong no matter what.

Pujuk hati ckp esok hari terakhir kerja utk minggu ni. You can do it!! So here I am at the office writing this entry. Sambil minum secawan nestum panas sbg tambahan energy. Berharap hari ini akan jd lebih baik drp semalam. InsyaAllah.






Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat