Day 1 @ Taska

Dah 3 malam Naurah tido tanpa pee di atas katil. Bravo my daughter! Aku harap kat taska pon dia takde buat onar pee atas lantai or tilam. Harap sangat training selama seminggu tu betul-betul berjaya. Kalau boleh kita pon taknak susahkan pengasuh kat taska kan? Kang deme tak suka nak jaga anak kita, sedih la pulak ke Naurah. Nak harapkan pengasuh train anak kite mmg kesian la sebab ramai lagi budak yg deme kena bagi perhatian. Syukurlah ada peluang aku train sendiri Naurah waktu mc panjang ritu. Tq Allah.

Tak rock ahh dah 3 tahun masih pakai diapers kan? ^^ Tu pn SIL aku cam terkejut je bile tawu Naurah cam dah pandai control pee. Sebabnya anak bujang dia tu 5 tahun baru free from diapers =P

Tapi ada 1 kelemahan lg pd Naurah. Bila nak berak dia tak pandai lagi nak ke toilet. Dia lebih selesa pakai diaper. So dia akan request nak pakai diapers bila rasa nak berak. Thats y aku masih bekalkan 2 diapers dia ke taska. In case dlm sehari 2 kali dia nak berak la. Hahaha. Usually kami bekalkan 4 diapers per day for her. So smlm ptg tgk dia mmg dah tak pakai diapers. 2 yg digunakan tu tak pasti samada sbb dia nak berak or pengasuh mmg nak pakaikan jugak. Sbnrnya tak berkesempatan lg ckp dgn pengasuhnya yg Naurah dah tak perlu pakai diapers kecuali if dia request sbb nak berak. Esok la insyaAllah if ada kesempatan.

Lately Naurah makin lama aku rasa dia makin petah bercakap. Rasa mcm bijaknya anak aku ni. Huhuhu. Biasa la dh jd mak pak ni selalu ada rasa like bangga pd anak. Padahal sbnrnya sama je mcm budak lain yg sebaya dia. Haha.








Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat