Health, BP Monitor & Lovely Lace

Good morning everyone. Hari ni aku gagahkan juga diri utk datang ke opis. Sbnrnya aku masih blm start ubat baru. Hari ni ubat lama akan habis. Sayang nak buang sbb tinggal sebiji aje pon. Most likely will start ubat baru esok lah. At least kalau tak sihat sangat pun waktu tu ada kat rumah. Boleh baring aje berehat tanpa perlu risau apa-apa. Hopefully masa tu dah selamat sampai di kampung tercinta =)

Sebenarnya since my bos bercuti ni, as usual aku punya work load pun boleh kata tak ada lah. Memang datang opis boleh kata buat syarat aje. Nak berehat sekejap kat kat sofa depan pun takde masalah. Nak sembang sekejap pun tak apa. Relax sangat suasana bila bos tak ada neh. Thats y aku gagah juga ke opis sebab kat sini pun masih boleh berehat. Kalau rasa nak baring, inform je opismate yg sentiasa memahami & pergi ke Surau membaringkan diri. Tak apa. Mengenangkan hari ni pun hari last utk minggu ni, maka aku pun bertahan sajalah. Moga Allah permudah.

Minggu ni kami ushar alat BP monitor kat farmasi. Dah mahal skrg alat tu. Dulu pernah belikan utk kegunaan mak & abah. Rasanya dlm $100+ aje brand Omron tu. Skrg dah $300+ hokeyh! Maybe ade penambah baikkan of the machine lah. Tapi macam....kena fikir 2-3 kali jugak nak belinya. But since mmg sgt memerlukan dgn kondisi aku yg mcm ni, most likely mmg akan beli jugalah. Survey punya survey jumpa yg paling murah kat farmasi BBST sana. After less $268. Kat Watson paling murah dia bagi $319. Cett. So hari ni wajib beli b4 balik Johor. Nak check BP bila dah tukar ubat guane. Kena buat rekod semuanya lah. Makan ubat pun kena on time. Ini jelah usaha yg aku boleh buat. Gambare!!

Semalam jugak first time rasanya beli dress yg mahal utk Naurah. Kunun utk dipakai wedding kazen aku nanti lah. Tgk Lovely Lace ade off 50% so jenguk kejap belek. Aduhai cantik-cantiknya dress kat sana. Tapi rege semuanya mmg mahal la kan. Selalu je jenguk sana tp tak pernah beli pun sbb rasa mahal sangat even dah less. Tp mengenangkan dah lama tak beli dress cantik utk Naurah, so pejam mata ajelah kaut sehelai. RM64.95. Usually dress utk Naurah aku hanya akan beli yg RM30 below. Samada jenama Pigeon or Baby Kiko. Ritu try brand Baby Hippo sbb tetibe dress dia RM29.90. Murah tak semena-mena. Cute betul dress nya. Huhu.

So dress LL semalam cuma ada size 1, 2 & 4. Aku tgk size 2 mcm sedang elok dgn Naurah. Habi kata singkat sbb 2 means utk 2 tahun la kan? Tp aku insist ckp muat. Hiss...anak aku yg dibelek hari-hari of kos la aku tawu. Hehehe. So aku beli jugaklah since sales girl tu kata blh pulang dlm masa 3 hari. So smlm sampai rumah je terus aku amek the dress acu ke Naurah. Yes....andaian ibu mmg selalunya tepat. Booo to Ayah. Hahaha. Elok dress nya under her kness. Boleh pakai lama sikit. Yeayyy to ibu!! ^^

Nanti akan ambil gambar budak tu pakai the flowery dress. First time jugak beli yg flowery gitu. Ahh..mesti girlish sungguh Naurah memakainya. I can't wait.





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat