Tukar Ubat & Dosage

Today I'm on half day leave in the morning. Went to Annur again for blood pressure check up. Sadly the outcome of my bp reading was still high. 3 times the nurse take mg bp reading & semuanya kena tulis dengan pen merah T_T

So Dr. Fatimah telah tukar ubat & naikkan dose from 5mg sekali makan to 10mg. Again dapat mc for today until Wednesday. Nak kena sesuaikan diri balik dengan ubat & dosage baru. Ianya bukan mudah. Orang ingat aku duduk rumah senang hati tak payah pergi kerja. Hakikatnya nak sesuaikan diri dgn ubat tidak semudah yg dijangkakan. Badan rasa letih, kepala pening & kalau tak bernasib baik kena migraine. To be honest alahan pun masih blm hilang sepenuhnya. So muntah-muntah pon boleh terjadi spt biasa. Ianya memang memenatkan fizikal & mental.

And I have to go through that once again. Aku cuma dpt berdoa semoga Allah permudahkan sajalah. Tiada daya & upaya melainkan dgn kekuatan yg diberiNya. Redha.

So next week pun kena pergi check up lagi. Doc nak tgk keserasian ubat baru macam mana. Skrg ni memang doc fokus utk stablekan bp aku aje. Tu yg every week kena datang sana. Takpelah kalau ini je caranya utk aku & baby sihat. Cuma every week kesana $ pun terbang la jugak. Beratus-ratus dah dibelanjakan utk aku dlm masa bbrp minggu ni aje. Memang cepat la habis medical allocation utk tahun ni.

Untung la tak kena warded tadi. Dah la warded masa preggy ni tak boleh nak claim insurance. Dah tanya yg company punya. HR kata tak boleh claim. So aku suruh habi tanya utk yg personal punya. Rasanya claim utk warded je kot boleh dapat. Bayaran utk bilik. Tak pasti sgt. Tanya ajelah. Better something than nothing.

Skrg ni plan aku nak habiskan allocation mc company which is 22 days per year. Habis that allocation, barulah gunakan annual leave & last resort unpaid leave. The thing is I have a long way to go for this pregnancy. So mmg kena plan sebaiknya. Esok kalau aku rasa OK mmg akan datang je ke opis. Half day pagi td nak soh HR convert to mc. Isnin yg aku apply leave pun nk soh convert mc jugak. Selasa tgk pd kesihatan. Kalau OK mmg aku datang jugak. But Wednesday surely on mc balik sbb ada check up.

It seems like there are so many things to do. I just hope for the best.








Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat