Nama Adik Baby

Aku tak finalized lagi nama adik baby. Nama belakangnya saja yang sudah tetap. Tp nama depan yg selalunya akan digunakan sbg nama panggilan juga tetap penting. Biar ia senang disebut dgn penuh. Bersama namanya ialah doa utk dirinya juga.

Ohh...one of this blog reader ( u know who u are ^^) suggested 1 name yang sbnrnya mmg masuk dalam list nama depan adik baby. Then the nama bila di sambungkan dgn nama belakangnya yg sudah tetap will be NZ again. Just like our Naurah. Entah mengapa tapi aku keberatan utk menggunakan pangkal yg sama utk 2 beradik ni. I might want to change the first name & mengekalkan Z di nama keduanya saja.

Tapi pi mai tang tu jugak. Balik-balik berkenan dgn nama yg depannya bermula dgn huruf N. Kenapa yer? Ini menjadikan aku lebih bertekad utk mengubah huruf nama depannya. Hahaha. Tak boleh nak terima kenyataan. Apa yg special sangat dgn pangkal huruf N eyh? Macam takde kena mengena lansung dlm hidup aku. Tetibe je suka dgn huruf tu utk nama anak-anak. Pelik tp benar.

Kat buku dlm Luh Mahfuz sana msti dah ada nama yg bakal aku bagi utk adik baby ni. Its a matter of time ajelah. NZ lagi pun tiada salahnya. Kalau dah itu yg berkenan dihati, guna sajalah. Yg penting maksudnya baik-baik saje.

Hari ni dah hari Selasa. Cepatlah Jumaat. Boleh gitu? 

Ngeri la nak buat MGTT. Dahlah aku ni kalau tak makan pagi perut kosong for sure akan muntah punya. Mmg susah nak masuk makanan or minuman bila dlm perut kosong when pregnant. Dia mcm dah merajuk & tolak terus bila dah lewat. Aku yakin msti muntah semula air glukos tu nanti. Dulu masa Naurah aku dpt la tahan dlm 20 minit sblm muntah. Nurse kata sokay je sbb badan dah serap gula tu dlm darah. Kali ni entah dpt tahan berapa lama aku pon tak pasti. Macam 5 minit je kot hukhukk

Mula-mula plan nk ke rumah K.Ya after the test. Tp rasanya aku tak larat punya. Lain kali ajelah. Looks like this weekend melepak ler lagi kat rumah in law. Suka lah Naurah klu pergi sana. Ramai yg melayan. Aku pun boleh rest sepuasnya klu kat sana. Thats the best part lah =)

Masih berfikir-fikir nak balik Johor atau tak Labor Day nanti. Kalau tak balik bulan depan, aku rasa lepas tu aku dah tak larat nak dduk lama dlm kereta travel sana sini dgn perut yg makin boyot. Tapi akhir bulan depan pun mmg nak bercuti utk 4th anniversary. Banyak sgt pulak amek cuti ekk? 4 hari overall. Bos takde masalah nak approve. Cuma aku kena tgk balance cuti memungkinkan atau tak. Sayang pulak cuti takut byk nak pakai end of year nanti hehehe ^^




Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat