Khabar Dari Penulis

Salam Ramadhan semua ^^

Ada yang tertanya ke mane aku menghilang? Alah..ramai dah boleh agak kot. Aku ade je lagi kat rumah. Belum bersalin. Tgh sarat menghitung waktu full term at 37 or 38 weeks. Ada lebih kurang 2 minggu je lagi. Moga dpt bertahan hingga ke waktu yg sesuai. Amin.

Last check up kt Annur aku kena warded psl bp tinggi. First day puasa aku lupa makan ubat masa sahur. Semalam aje pun. After that doc bagi mc sampai la esok (Jumaat). Sabtu ada check up lagi. Then maybe sambung lg mc sampai lah bersalin. Tak pasti lagi guane. Klu kena kerja, kerja ajelah.

Tp honestly waktu dah sarat mcm ni pastu kena puasa adalah lebih best klu dpt duduk kt rumah je. Sbbnya sehari at least akan muntah 2-3kali sbb perut kosong. Pastu tenaga mmg tak banyak la. Lemah sgt bdn ni rasa. Asyik terbaring aje pun kat rumah. Petang ajelah gagahkan diri utk masak juadah berbuka. Itu pn kdg habi yg kena ambil alih kes tak larat sgt-sgt.

To date aku baru tuang sehari je puasa. Hari yang kedua. Selebihnya masih berjaya walau dgn susah payah. Doc dah ckp bb ni akn jd baby Ramadhan. So dah hujung puasa nnti mmg tak bole puasa punye. So try la xnak tinggal byk sgt selagi masih ada kudrat ni.

31.7 adalah full term. Aku jangkakan adik baby akn lahir pd awal Ogos. Tarikh yg tetap je tak tahu lg.

Moga Allah permudah perjalanan bersalin aku nanti. Moga tak rasa terseksa sgt waktu berpantang nti dgn luka jahitan & sembelit. Huhuhu. Seram betol klu ingat waktu bersalin ke Naurah dulu. And hoping that susu badan keluar right after giving birth.

Kawan semua, doakan yg baik-baik utk aku yer. Tq.







Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat