P For Pagi & Politik Puihhh



Tajuk entry tak boleh blah. Hahahaha. Sebab aku sebagai salah seorang rakyat Msia tengah rasa sakit hati ni. Tahun 2013 ni kemain lagi banyak sangat kenaikan cost of living kat negara kita. Ni nak masuk 2014 pun akan ada lagi kenaikkan dlm bbrp perkara. Kenapalah semuanya berlaku dalam masa yg terdekat eyh? Ape org kerajaan ni dah takde yg bijak pandai ke camne nak tackle hati rakyat jelata?

Ini ke cara nak suruh rakyat undi lagi pd PRU akan datang? Rakyat manelah yg akan jadi manusia bongok sangat dok ngundi lagi parti yang terang-terang tak mesra rakyat neh kan? Adakah anda tergolong dlm golongan itu? Soklan cepumas drp aku disitu.

Sakit hati wey! Sape yg tak sakit hati memang manusia bangang. Haha. Ayat kemain kasor. Itu menunjukkan betapa sakitnya hati aku dengan segala kenaikan ni semua. Lebih sakit hati bila ada je menteri yang bongok dok bagi jawapan tak kena dgn pangkat bila ditanya mengapa naik. Terbaru tentang kenaikan harga tol. Boleh tak dia kata rakyat boleh guna jalan yang takde tol kalau tol naik. 

Hehh...kalau la itu jawapan budak SPM tak lulus, aku paham. Ini ko dah lah dipilih rakyat. Gaji puluh ribu tapi jawab mcm budak SPM tak lulus. Sape tak sakit hati weyhhh!

Sebelum ni ada lagilah pasal ape ntah. Ade menteri jawab tak suka boleh pindah duduk negara lain. Bongok ke tak bongok jawapan tu? Ape kite ni sebagai rakyat takde hak ke nak tanya kenapa kita dah mula rasa tertekan duduk kat negara sendiri? Kita yg bayar cukai bagai ni tak layak ke tanya?

Tarif elektrik pun nak naik juga ni. Petrol pun dengarnya akan naik lagi 2014. Gula pun dah naik. Haa..yg gula naik ni ade orang besar tu kata apa? Supaya rakyat Msia kurangkan gula utk kesihatan. Haktuihhh! Menyampah lak aku dengar.

K lah. Sekian utk pagi ini drp orang yg tengah bendera Jepun nya berkibar. Hakhak.

Bodohnya aku masih lagi kenal seorang rakyat Malaysia yg masih tetap berkata " takpelah....yang penting Malaysia hidup aman, damai & sejahtera ". 

HAKTUIHHHH!!!!









Popular Posts