Fitnah Semakin Berleluasa

Lately sejak terjadinya tragedi MH370 yg sampai ke hari ini masih lagi menjadi misteri, aku semakin tercari-cari kemana hala tuju diri. Banyak yang aku kena muhasabah & perbetulkan. Aku selalu in denial bile berfikir tentang kehidupan akhir zaman. Aku in denial aku skrg ni sdang hidup dalam zaman dimana sudah semakin banyak petunjuk kecil tentang akan berlakunya hari Kiamat pada bumi ini satu hari nanti. 

Jauh di sudut hati sebenarnya aku sangat takut utk hidup pd zaman yang sudah dikatakan oleh Rasulullah SAW ini. Sentiasa je bajet zaman tu nanti hanya akan dirasai oleh anak cucu cicit aku di masa depan kelak. Pd masa aku hidup...hurm...I dont think so. But I guess I have to re-think about this. I cant just move on with my life without changing anything in my daily life after knowing that I might be living in that 'zaman' now. Allahu akbar :"(

Sedangkan pada zaman Rasulullah SAW dulu pun para sahabat bukan main takut lagi if dajjal dah muncul pd zaman tu. Sebab Rasulullah SAW selalu cerita tentang fitnah besar dajjal ni. Betapa dahsyatnya bila semua tu terjadi. Sejak kes MH370, terlalu banyak spekulasi yang tersebar disana sini sampai kita pun dah tak tahu maklumat apa yang kita boleh percaya. Sampai satu tahap rasa taknak tahu apa-apa dah. Sebab ianya semakin mengelirukan fikiran kita. Fitnah berleluasa disana sini. Yang manakah kebenarannya ya Allah?

Sampai satu tahap aku dah tak cari kebenaran tu. Aku rasa biarlah ia menjadi rahsia Allah SWT sahaja. I just have to move on with my daily life. Stop seeking news about MH370 & perbaikilah diri aku dalam mengharungi kehidupan akhir zaman ni. Ini adalah masa-masa sukar.

Kembali lah pada al Quran & sunnah Rasulullah SAW. Inilah pesan Nabi terakhir pd kita ummatnya.  Bumi sudah semakin tua. Fenomena alam yang berubah-ubah dan lari drp norma antara petunjuk kepada mereka yang mahu mengambil peringatan. Ramai dikalangan kita walaupun mengetahui peringatan-peringatan dr Allah ini, tetap memandang sepi & hanya meneruskan hidup spt biasa. Like its not a big deal. It is a BIG DEAL!

Its sad how we take serious things like it was nothing. Adakah munculnya dajjal itu bukan perkara yang besar? Adakah petanda-petanda hari Kiamat itu sesuatu yang biasa saja?

I am scared. I really am. I said to habi last weekend that I hope he can go to Surau at our taman to perform Maghrib & Isya' prayer berjemaah. Mendengar tazkirah yang disampaikan & menceritakannya semula pd aku. I am willing to take care Nazif & Naurah while he went there. InsyaAllah, aku sanggup. Aku harap bila aku tersesat satu hari nanti kerana fitnah dajjal, habi adalah penyelamat kami anak beranak. Kami tak mahu termasuk dalam golongan yang mengikuti dajjal. Nauzibillahi min zalik. 

Lindungilah kami drp fitnah dajjal ya Allah :"(

Ustaz Jafri Abu Bakar yang menyampaikan khutbah Jumaat di Masjid di Pulau Pinang baru-baru ni menegur, sekiranya kita nak jadi orang yg sentiasa beringat, caranya bukan dengan menonton Maharaja Lawak & Kilauan Emas. Tapi dengan mengikuti majlis-majlis ilmu. Subhanallah. Terasanya aku pd waktu tu. Apa yg aku cari sebenarnya? Dunia atau akhirat? Allah..Allah...

Mencari kekuatan utk meninggalkan program TV yang lagha. Jomlah kita selalu bukak Al Hijrah & Oasis selalu. No more Korean drama plisssssss

Bukan ke Kiamat tu berlaku masa manusia masih sibuk dengan urusan seharian, berjual beli etc?????

:"(




Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat