Labbaikallahhummalabbaik

Minggu ini merupakan minggu bekerja yang terakhir untuk aku sebelum berangkat ke Tanah Haram. Perasaan adalah bercampur baur. Ada rasa excited. Ada rasa gugup. Ada rasa sedih. Ada rasa berserah. Ada rasa hiba. Perasaan-perasaan ini sungguh aneh.

Aku memohon keampunanMu ya Allah. Kau permudahkanlah urusanku & suamiku untuk menyahut seruanMu. Terimalah kami di rumahMu & jadikanlah kami antara tetamu istimewaMu. Kurniakanlah kami Umrah yang mabrur di sisiMu.

Ya Allah, Kau ampunkanlah dosa-dosaku yang telah lalu & dosa-dosaku yang akan datang. Jauhkanlah aku & keluargaku drp fitnah dajjal. Selamatkanlah aku daripada seksa kubur & seksa api nerakaMu.

Sesungguhnya aku bersaksi tiada Tuhan yang disembah selain Allah dan Nabi Muhammad itu adalah pesuruh Allah.


Terimalah taubatku ya Allah.

Peliharalah keselamatan kami & anak-anak kami. Pertemukanlah kami semula dalam suasana yang gembira.

Amin amin ya rabbal alamin.

Usaha sebagai seorang manusia, doa & tawakkal kepada Allah. 

Redha kanlah aku ya Allah.


1. Labbaik Allahumma Labbaik:
Kami memenuhi dan akan melaksanakan perintah-Mu ya Allah.

2. Labbaika la syarika laka labbaik:
Tiada sekutu bagi-Mu dan kami insya Allah memenuhi panggilan-Mu.

3. Inna al hamda wa an ni’mata laka wa al mulka la syarika lak:
Sesungguhnya segala pujian, nikmat dan begitu juga kerajaan adalah milik-Mu dan tidak ada sekutu bagi-Mu.





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat