Esok Jumpa Doktor

Bila selalu rasa tak sihat, mulalah asyik terfikir tentang mati. Allahu...melihat muka anak-anak yng riang gembira hati menjadi sayu. What if I left them so suddenly like tomorrow. Kasihannya dah tak dapat kasih sayang seorang ibu. I know habi will take good care of them. Wan & Atok pun masih ada. Diorang semua sayangkan budak-budak tu menyamai sayangnya aku pd diorang. Cuma itulah....ibu dah tak ada.

I must do something about my health condition. Ianya sudah mula memberi kesan pada kerja di pejabat dan juga di rumah. Kalau kat rumah, lepas telan ubat sokmo tido berjam-jam. Kalau tak tido, kepala sakit. Baik aku pilih tido. Masa utk bersama anak-anak dah makin kurang. Kalau berjaga, cepat pulak panas hati dengan karenah anak-anak. Tak bagus jugak. Aku di dalam dilema.

Habi sangat baik. Tolong picitkan kepala. Tolong urutkan badan. Tak bising pasal rumah yang serupa tongkah pecah. Tapi sampai bila dia dapat bertahan? Setiap manusia ada tahap kesabarannya. So does he.

Aku tengah berkira-kira klinik mana yang terbaik utk aku dapatkan konsultansi. Klinik atau terus ke hospital? Kalau boleh nak jimat duit. So tak pergi ke private hospital lah. Biar anak-anak je yg dapat privilege tu. Ibu pergi hospital biasa pun OK tapi bila memikirkan bab menunggu yang lama sebab ramai umat tu rasa malas. Rasa down. So maybe klinik private adalah tempat paling sesuai buat masa ni utk diagnosis awal tentang masalah kesihatan yg aku sedang hadapi skrg.

Habi pun dah bersuara pagi tadi suruh ke klinik. Esoklah. InsyaAllah.

Aku check tekanan darah semalam. Border line. Sama mcm dulu. Takdelah tinggi sangat di tahap yg membimbangkan. Tapi kenapa aku  rasa tak sihat sangat ni? Ahh..memang kena pergi jumpa doktor juga. Nak teka-teka pun tak guna. Kalau memang dah kena makan ubat control tekanan darah, aku pasrah. Maybe its about time after years of declining the usage of those pills. Semakin umur meningkat, semakin badan tak kuat nak melawan. Agaknya lah.

Paip air, kalau di jerut dengan tali, air yg tersekat tu of kos tekanan dia tinggi nak keluar kot mana x boleh kan? Air yg bertekanan tinggi tulah sama mcm yg berlaku pada kepala aku skrg. Rasa ada tekanan tinggi di situ. Buat kepala rasa bengang semacam.


Rasa nak mengadu pada Tuhan. What did I do wrong this time? I eat like usual. Or maybe memang kena control pada tahap lebih extreme? Entah lah.

Esok. Esok aku akan jumpa doctor. InsyaAllah.


Daging merah adalah musuh utama. Yer, aku byk makan daging for the last couple of weeks. Its all my fault.








Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat