Mengajar Anak

Entry semalam kemain lagi happy kunun dah loose weight. Pagi tadi aku sarung blouse tengok ketat kat bonbon. Tak jadi pakai & rasa down. Maybe betul habi kata tak loose weight pun. Oh mengggggggg. Pfrttt. Kat badan terasa longgar. Inches berkurangan kot. Tapi itulah..bab bon besar serah je kat aku. Menyampah pulak kite hehehe =P

Tahun lepas tak ramai geng seangkatan yang dah hantar anak ke kindy. Time aku excited, orang lain biasa je. Tahun ini, aku dah tak excited pasal Naurah still ke kindy yg sama. Cuma teruja juga setiap malam dia dah ada bawa balik homework & aku pun boleh la take part mengajar dia.

Seperti yang aku jangkakan, aku bukanlah seorang pengajar yang sabar. Bila dah ulang 5/6x and masih nampak clueless, mulalah aku naik suara. Ini macam kalu boleh naik darah tinggi sekali nampaknya hahaha. Aku faham budak tak boleh fokus belajar dalam tempoh waktu yang terlalu lama tapi itulah....kalau dia cepat tangkap, aku pun boleh lah tamatkan ulangkaji. Masalahnya dia lambat sangat pikap. Takkan aku nak stop selagi dia belum betul-betul paham? Itu pun aku dah bagi dia rehat minum air lah bagai. Alasan dia bila dah rasa bosan.

Allahu...canelah ticer awak boleh sabar ye Naurah? Semalam masa pikap dia kat kindy sempat la tanya ticer hows Naurah doing in her class. Ticer kata OK je. Takde masalah apa pun. Belajar pun boleh je faham cepat. Then kenapa aku ajor dia tak macam tu? T__T

Agaknya expectation aku terlalu tinggi utk Naurah kot. Tu yg rasa mcm tak boleh terima bila dia tak fokus gitu. Ada lah tempat yg dia lemah & ada yang dia OK. Yg lemah tu lah buat darah mendidih hahaha.

Aku harap makin lama aku makin sabar lah mengajar Naurah ni. Kena gugel tips guane nak ajar anak supaya cepat faham & kuat ingatan. Macam nak kena beli Qaseh Junior je ni huhuhu =P


Oh menggggg hahaha




Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat