Terpaksa Jugak Kabo

Tak tenteram rasa hati selagi tak cerita kat sini. Sejak 2 menjak ni dah ada beberapa orang yang tegur aku dah loose weight. Ekekekke. Yahooo!! Nampaknya keputusan yang diambil utk ubah my eating lifestyle sudah menampakkan hasilnya. Happy mak noks =D

Pertamanya sebab tak rasa terseksa. I eat what I want to eat. Tak pernah pun aku tolak bila makanan dah depan mata. Kan ke best tu? And at the same time berat pun turun secara perlahan-lahan. Yes. It takes time. Kalau tak sabar, cepatlah give up.

Tapi utk aku, berbalik kepada niat sebenar nak turunkan berat adalah utk tujuan kesihatan. Tak ada erti kata give up di situ sebab buat semua ni tak rasa terpaksa pun. By 30's kemain lagi penyakit menjengah. Semuanya sebab tabiat pemakanan yang tak sihat. Atas rasa insaf, aku cubalah buat yang terdaya. Sama je kaedah yang aku dah kongsikan sebelum ni.

Semuanya aku buat kat office. Bawa bekal big breakfast. Skip lunch. 3 liter air masak. Kurangkan pengambilan air manis. Dinner like mad before 8pm haha. Itu saja. Tak ada eksesais lansung. 5 hari seminggu.

Tak ada target lansung nak turun berat berapa berapa. Bila ada orang tegur, aku dah cukup happy even habi masih lagi in denial wife dia ni dah loose some weight. Ciskek betul lah. Malas nak ingat. Hmmphhh!

Skrg dah nak masuk bulan ke 3 aku buat rutin ni. Alhamdulillah. Tq Allah for giving me this idea. Tak larat dah nak hadap berat yang makin menaik. Ini kali kita kasi turun pulak even secara perlahan lahan. I am desperate to feel all healthy again.

Salah 1 penguat semangat utk jadi lebih sihat.





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat