Tanda-Tanda

Diantara tanda2 preggy awal utk aku ialah pertamanya muntah kuning di waktu pagi. Kemudian perut senang masuk angin. Badan jadi tak sedap sebab angin macam banyak gitulah. Tengok makanan dah rasa meloya. Start picky on foods. Dah la susah sangat nak buat pilihan.

Suka makan buah. Macam nikmat gitu especially mangga muda yang lemak manis tu. Letak serbuk asam. Sejuk2. Perghhh. Terlior je. Tak suka minum air masak. Mcm jadi pahit gitu mulut. Seksa nak habiskan seliter aje pun. Mula suka minum air manis. Rasa puas gila bila dapat minum.

Kuat tidor. Mulalah dalam kereta pergi balik keje membute je keje aku. Malam pun tido awal. Pagi-pagi buta dalam pukul 3-4pagi gitu terjaga tanpa sebab.

Malas tahap petala langit ke-7. Dahlah memang sedia adanya pemalas. Bila pregy, makin malas jadinya. Asyik nak baring layan rasa tak sihat. Aku memang insan yang sangat lemah bila preggy. Bertabah lah suami ku huhu

Satu yang aku paling fobia tentang pregnant ialah pasal mabuk. Ianya susah pasal aku kena pergi kerja. Kalau duduk rumah je memang terbongkang ajelah keje aku. Itulah cabaran paling hebat bila pregy ni.

Mengharapkan belas kasihan Allah supaya diberi kekuatan. Mane tau pregy lepas ni tak mabuk sangat dah. InsyaAllah. Doa kuat-kuat minta pd Sang Pencipta.




Popular Posts