10 weeks

I'm on my 10 weeks of my third pregnancy and at the moment masih tak boleh minum air masak. Seksanya. Urine sokmo kaler kuning pekat. Nampak sangat tak healthy. Selera makan masih merudum dengan hebatnya. Perut lapar tapi selera takde, aptb. Lemak badan banyak dah mencair kecuali lemak tebal kat perut. Nyampah je tengok baru bape bulan pregy dah besor gitu. Bkn sebab besar baby, tapi besar tebal lemak.

Even personally aku suka tengok perut aku besar. Cute je haha. Org tgk x cute, aku rasa cute sukeati aku lah kan. Ohh tapi bab tak selera makan tu tersangatlah seksanya. Takat ni yg lalu cuma burger daging double & megi mee. Sangat tak healthy tapi ape boleh buat? Nasi & segala jenis lauk pauk is a big no at the moment. Bau pun dah loya tekak.

Tak boleh nak teka lagi gender baby pasal bercampur aduk simptom yg ada skrg ni. Ade yg mcm masa Naurah & ada yg mcm masa Nazif. Mak is kompius. Yang penting baby dalam sana sihat walafiat & sempurna sifatnya day by day. Amin.

Even baby ni bukan baby yang memang dirancang kehadirannya, by the time aku dapat hint yang I might be pregnant, alhamdulillah takde rasa sikit pun taknak dengan baby ni. Redha seredha redhanya. I'm just happy. Gusar tu lebih kepada bab mabuk & kerja and so on gitu jelah. 

Sebab plan Allah utk aku & habi pastinya yg terbaik. Sebaik mana pun kami rasa plan kami sebelum ni, bila je plan Allah tu terjadi, kami redha. Look at the positive sight. Maybe its the right time for us. Allah lagi tahu tentang tahap kesihatan aku, kedudukan kewangan kami and so on. Anak ni rezeki yang terhebat dr Allah pd manusia. Untuk tak mensyukurinya adalah sangat kejam bagi aku. Tak kiralah apa pun situasi kita. InsyaAllah.

Ahh tak sabarnya nak bersalin. Jeles sangat pd wanita yang enjoy their pregnancy. Aku tak ada rezeki dalam bab tu. So aku doa Allah permudahkan pula bab bersalin sok. InsyaAllah amin.





 



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat