Hampir Pitam Di Bazar Ramadhan BBST

Semalam aku dapat pengalaman baru. Hampir pitam kat Bazar BBST. First time ah aku kena macam tu. Aku saspek pasal aku tak sahur semalam pastu tak makan ubat darah tinggi. Maybe jugak gula dalam badan low sangat pasal aku control pengambilan gula especially air manis. 2 weeks+ dah tak minum air manis. Hebat kan? Hehe. Nasi pun ambil segenggam penumbuk gitu je bila sahur & buka. Cuma pengambilan lauk pauk ah takde control. Yg ada masakkan letak gula pun tibai je. Diet mcm tak diet sangat. Gasak ah. Sambil hati berdoa paras gula dalam badan tetap berkurangan. Phuiiii

Permulaan masa rasa nak pitam tu kan, aku rasa pinggang aku sakit bagai dicucuk jarum secara tiba-tiba masa tgh tunggu Abah beli juadah kt 1 gerai tu. Tertunduk-tunduk aku tahan sakit. Lepastu kepala rasa pusing. Badan seram sejuk rasa tak sedap dah. Pandangan berpinar, dada berdebar, telinga pun berdengung. Terus paut lengan habi yang tgh dukung Nazif masa tu kabo ' orang rasa orang macam nak pitam lah bang '. Terus risau muka habi tengok muka aku. Rasanya dah pucat lesi masetu. Peluh sejuk pun dah merecik.

Tapi itulah gagah lagi sambil berpaut lengan habi jalan slowly tak pandang orang dah. Telinga berdengung makin hebat. Habi suruh duduk dulu tepi jalan tapi tak rasa nak duduk pulak. Dalam otak terbayang nak sampai cepat ke kereta je. At the same time teringat jugak pasal mati. Masa tu dok sebut Allah...Allah...je dalam hati & selawat atas Nabi sekali. Syukur sangat tak lama lepastu dah rasa OK. Cuma rasa letih sangat & sampai je rumah terus baring atas sofa, mandi & baring lagi sampai waktu berbuka.

Berbuka ala kadar je macam tak selera sangat. Naik atas tertido terus dengan Nazif. Sebbaek sempat solat Maghrib habi kejutkan. Lepastu barulah segar sikit & sambung makan meratah lauk pauk yg ada, basuh pinggan etc.

Syukurlah aku tak jatuh terjelepok masa kat bazar tu kan. Dengan perut yang makin besar ni. Risau kat baby aje if jadi pape kan. Iftar hari ni pun beli juadah bazar je. Takde mood dah nak main masak-masak. Dapur dah clear malas nak kecahkan balik. Malam ni pack beg sesiap pasal awal pagi esok sebelum sahur dah nak gerak balik ke Johor. Naurah & my parents dah gerak pagi ni. Jumpa esok ye kakak!


SELAMAT MENYAMBUT SYAWAL 1436H
MOHON MAAF ATAS SEGALA SALAH SILAP YER!!

InsyaAllah kita jumpa lagi pada hari Selasa minggu depan di Syawal ke-5.





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat