Sebesar Capsicum


Itu dia baby dah besar mcm capsicum. Buat masa ni tak rasa real lagi dia bergerak. Kadang macam ade rasa tapi macam blur ye ke itu rasa baby gerak? Adoii...macamkan baru pertama kali mengandung aku ni. Haha. Jakun tengok perut besar pun masih sama macam dulu. Asyik fikir gane boleh perut besar gini sedangkan baby tu kat bawah pusat. Kecik lagi pulak tu. Tapi perut atas kemain membulat. Aku saspek lemak tepu je yang lebih. Kehkehh.

Setakat ni cuma 2 hari je tuang puasa. Itu pun sebab terpaksa bukan saje-saje. Bab diabetis punye pasal. Allahu....pregnant ke-3 ni doctor saspek aku ada diabetis sama. Kire border line dah la. Tu aku cakap dengan habi, nampaknya 3 je kot zuriat kita. Kalau ada yang no.4 tak tahulah penyakit apa pulak yang memunculkan dirinya.

Sekarang aku tengah jaga diet pemakanan dengan agak ketat. Sayang baby punya pasal. Cer kalau utk diri sendiri, kemain liat lagi aku ni. Entahlah...rasa bersalah kat baby kalau aku terus tak jaga kesihatan dengan serius. Kalau jadi apa-apa....hmm....

Perempuan memang macam ni kot. Kalau utk kebaikkan diri dia sendiri kemain susah payah liat. Tapi kalau utk orang lain, berusaha yang terdaya sehabisnya. Apetah lagi bila jadi seorang Ibu. Kasih sayang pada anak-anak tu cuma Allah yang faham. Bayangkan Allah sayangkan kite lebih dari seorang Ibu sayangkan anak-anaknya. Tak tercapai dek akal kita kasih sayang macam tu.

Aku ada masa 1 bulan sebelum check up yang seterusnya dengan Doctor Fatimah. Aku kena buktikan yang aku mampu jaga pemakanan & control tahap gula dalam badan aku ni. Ahh..demi baby, aku doa pd Allah supaya diberi kekuatan & kesabaran melalui semua proses ni. Dan moga aku dapat terus istiqomah menjaga pemakanan bukan masa pregy ni aje, tapi utk jangka masa panjang spy jadi lebih sihat utk org-org tersayang. Kan dah cakap, kalau demi orang lain, sanggup je. Utk diri sendiri dah jadi no.2. Sabar jelah hehe.







Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat