Gambar 100 Likes



Gambar Naurah yang latest ini telah mendapat lebih drp 100 likes di FB ekeke =P Jarang-jarang upload personal picture kat FB. Lagi suka share benda yg baik-baik je situ. Gambar banyak up kat instagram sebab situ memang khas utk gambar kan.

A few weeks back aku agak istiqomah bagi Naurah sesudu madu tualang setiap pagi. Alhamdulillah nampak kurang sikit soksek hidungnya tu. Ikhktiar nak naikkan immune system badannya yg low itu. On HSP disease, Alhamdulillah takde naik dah dlm 4 months gitulah. Harap memang dah berakhir episod duka tu. Amin.

Since madu tualang pure tu dah nak habis, aku beli dah madu baru yg diimport dari Egypt. Madu ni diternak di ladang habatus sauda kat sana. Senang kata lebah hisap madu dari manisan habatussauda. Kita pun tahu kebaikkan habatussauda yg juga merupakan makanan sunnah. Aku harap madu ni pun serasi dengan Naurah. Amin lagi.

Sekarang tengah risau ke Nazif sebab dia tu dah under weight aku rasa. Last timbang Ahad lepas masa kena air panas tu kat hospital. Almost 3 years old berat 11.2kg je. Allah...memang keding betul tengok dia tu. Dia suka makan tapi jenis cepat mual. Makan muntah repeat gitu mana nak jadi lemaknya? So aku suggest kat habi beli Pediasure utk dia. Tu je susu yg doc rekemen utk gain weight budak2. Masalah bdk2 under weight ni dia senang kena penyakit. Syukur Nazif belum mengalaminya lagi tapi better cegah sebelum parah ye tak?

Yes susu Pediasure memang mahal. Aku kata kite peruntukkan sebulan 1 tin je. Kalau tak cukup, top up dengan susu lain ajelah. Ikut kemampuan kita je. Yang penting ada. Petang ni kami tak payah pick up Naurah kat kindy. MIL ambil dia tengahari sbb ke KK kat Salak. Tapi aku & habi tetap kena balik rumah nak settlekan baju bajan dah mula menggunung. Lepas settle maybe boleh ke Giant kejap cari Pediasure tu. Boleh singgah Mr. DIY sekali hehehe =P Misi mencari night lamp utk bilik kat Semenyih. Gelap gelita kalau tutup lampu. Stress nak tengok muka anak pun tak dapat bila terjaga tidur.







Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat