Masa Itu Time

Sekejap je dah tengah bulan 2. Tak lama dah nak masuk bulan 3. Kang bulan 6 dah Ramadhan. Pastu dah masuk bulan 7 pulak Hari Raya. Saban tahun pun macam tulah kitarannya. So apa yg aku nak sampaikan sbnrnya ni? Kahkahh. Nak bagitau yang masa tu sangat pantas berlalu. Aku ni kalau fikir bab masa ni memang sokmo terfikir hari Kiamat dah dekat. Dekat sangat dah. Skrg pun dah diambang kemunculan Dajjal. Allahu...seramnya lahai guane lah kalau musuh manusia tu dah memunculkan dirinya sok. Apelah gaknya fitnah terbesar yang dia bawakkan pada kita.

Aku ni ritu masa cuti bersalin kemain lagi gigih menghafal Surah Al Kahfi. Dapat 5 ayat, naik kerja ni sampai sudah tak gerak2 dari situ. Cekadak betol la perangai sendiri ni. Haihh...kalau boleh salahkan orang lain, nak je aku salahkan Dajjal tu sendiri. Tapi ini bukan masalah Dajjal, ini masalah diri ko sendiri labu!! Ermm...

Itulah yg aku selalu keluhkan pasal bab Iman. Sangat payah nak konsisten & istiqomah. Kejap naik, kejap tak gerak, kejap menjunam. Macam itulah dia. Keluhkan juga pasal susahnya hidup kat dunia ni. Kenapalah aku ni dijadikan sebagai manusia. Kan best kalau jadi kucing ke lady bird ke tak perlu nak fikir pasal % EPF nak tolak 8 ke 11. Ape kena mengena tah. Hahahaha. Otak dah miong.

Esok 18hb bersamaan genap 6 tahun Naurah hidup di dunia ni. Tak masuk yang alam rahim yer hehe. Bukan Naurah sorang je yang genap umur, Nadim pun genap 3 bulan okayy. Alhamdulillah moga sihat & panjang umur keduanya. Terima kasih pada Allah sebab masih pinjamkan mereka pada kami suami isteri. Kami sangat bersyukur.

Naurah cuma request kek coklat nak bawak g kindy potong sama kawan2. Lega banyak anak tak pandai nak demand macam2 lagi. Harapnya mmg kek ajelah yg dia mintak setiap tahun dia bertambah umur. Memang kek je pun yg aku & habi ajor ke anak2 bila tiba cukup umur masing2. Cer kalau ajor tiap besday bagi hadiah sekali, mesti anak2 pun pandai mintak jugak saban tahun. Itulah org kata yg mencorakkn anak2 tu mak paknye jugak. So kalau ada peel anak2 tak semenggah tu silalah reflect balik diri kita dalam mendidik diorang. Adalah tu salah silapnya kat mane. Takpelah, manusia selalu belajar drp kesilapan pun. InsyaAllah its never too late to change it.

Nak cerita pasal holiday tahun 2016 sebenarnya tapi rasa belum time nak cerita kot. Walau rasa masa cepat berlalu, masih rasa lambat lagi holiday kami sekeluarga tu. Nanti nantilah aku cerita.





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat