Henpon Baru Aku - Huawei G8



Naurah jadi model nak try camera henpon baru aku hewhewww. Pic with no filter okeh.

Akhiranya setelah 3 tahun setia dengan Samsung Galaxy Duos, its time to change a new one lah. Bukan apa, henpon lama tu dah slow sangat. Maklomlah zaman 2013 punya cerita, Apps punyalah berat, tapi saiz memory phone kecik. 8gb je tak salah aku. Pastu camera memang tak lawa. Belakang 8mp, depan 5mp. Nyampah je nak selfie sebab hasil yg suram.

Tak bajet pun sebenarnya nak tukar henfon yang power. Tetiba habi kata nak payung skek duit, so aku tambah la sikit utk dapat henpon best Huawei G8 ni. Memula minat dengan Honor 7, skali seller sajes amek G8 sebab tak banyak beza dgn Honor 7 tapi dah diperbaharui sikitlah. Upgrade skek dari Honor 7. Paling utama henfon aku ni kena ada 2 slot sim kad sbb aku gune prepaid & postpaid. Pastu kamera kena lawa utk selfie dengan anak2 hehe.

Yang paling kuat tarikkan aku beli G8 ni bila seller bandingkan hasil pic dengan Honor 7, G8 punya jauh lebih lawa. Walau cam depan H7 8mp & G8 5mp, tapi siryes hasil 5mp G8 jauh lagi lawa. Seller kata yg G8 ni kolaborasi dengan Sony. Thats y itu macam. 

Beli kat The Mines dengan authorized dealer. Mahal skek tapi kalau ada pape x best jadi kat phone senang nak kawtim tak banyak masalah. Thanks habi sebab sudi payung bini beli henfon baru yg best ni. Banyak pahala abang dapat menggembirakan hati bini huhu.

Tiada lagi gambar suram selepas ini. Yezzaa....

Syok aih nak snap2 pic kat negara orang next month =D










Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat